کد خبر: 305356
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
بازدید 403
نشست آموزشی ساخت پادکست قصه‌گویی

انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان نشست مجازی «چگونه پادکست قصه‌گویی بسازیم» را مجازی برگزارکرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این کارگاه مجازی در راستای برگزاری بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون صورت‌گرفت و طی آن، علاقه‌مندان این هنر با شیوه‌ ساخت پادکست‌های قصه‌گویی بیش از پیش آشناشدند.

این درحالی است که مریم حقدوست، مربی مسئول کانون پرورش فکری استان گیلان هدایت این کارگاه مجازی را برعهده‌داشت و طی آن به شیوه‌های ساخت و ارایه‌ی پادکست‌های قصه‌گویی و چگونگی نصب نرم‌افزارهای مرتبط پرداخت.

 مریم حقدوست، مسئول استانی بخش پادکست جشنواره قصه‌گویی

مسئول بخش پادکست جشنواره استانی قصه‌گویی کانون گیلان درهمین‌حال، درباره اهمیت آشنایی با شیوه‌های ارایه‌ی پادکست صحبت‌کرد و این امر را در فراگیری بیشتر و خلق آثار باکیفیت، موثر دانست.

بر اساس این گزارش، تشریح شیوه‌های داوری پادکست‌های بیست وسومین جشنواره قصه‌گویی کانون ازدیگر موضوع‌هایی بود که مورد توجه میهمان برنامه‌قرارداشت و وی با خاطرنشان کردن اهمیت این بخش جدید جشنواره گفت: ارایه خلاقانه اثر و توجه به شاخص‌های مورد نظر داوران، نقش تعیین‌کننده‌ای در انتخاب آثاردارد.

حقدوست توضیح‌داد: صدای مناسب، لوگو، جلوه‌های شنیداری و موسیقی مناسب در راستای معرفی قصه، قصه‌گو و منابع مورد استفاده، بیان‌گر دقت‌نظر در ساخت و ارایه‌ی پادکست قصه‌گویی محسوب‌می‌شود و  می ‌تواند در جلب‌نظر داوران و علاقه‌مندان تاثیرگذارباشد.

او درعین‌حال، مخاطب‌شناسی، انتخاب محتوای مناسب و هم‌چنین، مدیریت زمانی پادکست را مهم ارزیابی‌کرد و افزود: ۱۰ تا ۳۰ دقیقه، مناسب‌ترین بازه زمانی است که به‌ترتیب برای ارایه‌ی پادکست‌های انفرادی، گروهی، مستند و کارهای بومی و فولکلور پیشنهادمی‌شود.

براساس این گزارش، سمیه‌ رنجبر، مربی‌مسئول کانون پرورش فکری شهرستان سیاهکل نیز ازجمله حاضران در این نشست مجازی بود که راه‌کارهایی برای کیفیت‌بخشی به پادکست‌ها ارایه‌داد.

سمیه رنجبر، برگزیده‌ جشنواره‌های استانی و کشوری قصه‌گویی

برگزیده‌ جشنواره‌های استانی و کشوری قصه‌گویی کانون با اشاره به داوری پادکست‌ها در دو بخش «آکوستیک» و«موبایلی» اظهارکرد: لازم‌است به این ظرافت‌ها توجه بیش‌تری داشته‌باشیم.

برپایه این گزارش، پاسخ‌گویی به پرسش‌های حاضران و ارایه‌ی پیشنهادهای مناسب به حاضران، پایان‌بخش این نشست مجازی در روز چهارم خرداد ۱۴۰۰ بود.

گفتنی‌است، بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «آینده‌ساختنی است» و در بخش‌های «ملی»، «بین‌الملل»، «برترین قصه‌گوی کشور»، «قصه‌های زندگی من»، « علمی» و بخش «پادکست» برگزارمی‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =