کد خبر: 305364
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲
مهمانی از جنس واژه، کلمات و ادبیات

برگهای تقویم ورق می خورد. روزها از پی هم از دفتر تقویم کم می شوند و خود را به روز های آخر اردیبهشت به حکم تقویم جلالی می رسانند اما من دوباره دلم می خواهد صدای ساز نوازنده ی تاریکی را در روزهایی که با تنگ بلور مخصوص ماهی قرمز به پدر بزرگم سرمی زنم و خسته از روزها و تکرار بی بازگشت روزها، خستگی ام را در حوض وسط حیاط خانه ی پدر بزرگ به آبتنی دعوت کنم و با صحبت از روزهایی که همه کنار هم بودیم و در این حیاط بچگی را زند گی می کردیم .

ساعت یازده صبح روز پنج شنبه است و اهالی انجمن ادبی رازاوه در بیست و دومین نشست ادبی خود میزبان نگین صدری زاده هستند و برای بار دوم همراه با قلم فرسایی خود اعضای فعال انجمن ادبی  کارت دعوتی برایش فرستاده شده که قبول زحمت کردند و در این مهمانی  ادبی شرکت  کردند .

 چقدر خوب است که میزبان و مهمان از جنس مهرو نور، کلمات و واژه ها و ادبیات هستند و هردو می دانند تلالو خورشید مهربانی وقتی بر صفحه های سفید کاغذ می تابد جانی دوباره می گیرند و دوباره مهربانی و شور به پا می شود .

این محفل مهربانی با حضور اعضای  فعال ادبی و کارشناس مهمان برنامه با ذوق بسیار آثار اعضا را با هم عیار سنجی کردند و با عیار محبت و مهربانی تارو پود نوشته ها را دو باره حلاجی کردند تا دریچه ایی نو از نوشته های اعضا باز کنند و اعضا بتوانند از این دریچه به جهان دوباره ی خویش بنگرند و نوشته های دیگر شان را از نو بیافریند و از نو به آفرینش دو باره  دست بزنند و در این مسیر نکته هایی  ریزی را که نگین صدری زاده بر تابلو های مسیر حک کرده بود از دید گذرانند و با فراغ بال و آرامش مسیر حرکت این جلسه را که  فرایند نوشتن طرح داستان قبل از نوشتن داستان است  را به ساحل آرامش رساندند.

نگین صدری زاده در این جلسه با اعضا تأکید کرد و گفت : روش طرح نویسی را تمرین کنید تا طرح داستانی در ذهن شما نهادینه شود و داستان هایی خلق شوند که از نظر ساختمان اثر خالی از ایراد باشد.

صدری زاده همچنین با اشاره به  تفاوت های شخصیت پردازی و تیپ گفت : به شخصیت ها نور بتابانید تا دیده شوند و در طول ماجرای داستانی تان کنش داشته باشند تا شخصیت ها باورپذیر شوند.

وی با اشاره به گره ها و گره گشایی های ایجاد شده در آثار مورد نقد بیست و دومین جلسه انجمن نویسندگان نوجوان (رازاوه ) گفت : همانطور که گره های خوب ایجاد می کنید ،  در این تمرین هایی که برای نوشتن دارید گره گشایی را حتما در نظر داشته باشید تا داستان هایتان انسجام پیدا کند.

بیست و دومین جلسه انجمن با آرزوهای زیبای کارشناس مهمان جلسه در تحقق دنیای زیبا و ردپای شور و شوق در آثار اعضا به پایان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =