مریم اسلامی، شاعر نوجوان: شعر اعضای نوجوان کانون، دغدغه‌مند است

انجمن شاعران نوجوان آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با حضور "مریم اسلامی"، شاعر و نویسنده کودک و نوجوان در روز پنج‌شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۰ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، انجمن شاعران نوجوان آفرینش‌های ادبی کانون استان، با حضور "مریم اسلامی"، شاعر و نویسنده کودک و نوجوان در روز پنج‌شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۰ برگزار شد. 

بر همین اساس، در این جلسه، ضمن معرفی و آشنایی با آثار شاعر میهمان، آثار اعضای فعال انجمن شعر نیز مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

مریم اسلامی، شاعر میهمان در این انجمن گفت: جسارت نوجوانان برای اینکه شعرشان را در معرض نقد بگذارند، ستودنی است و این، اولین گام در مسیر رشد و پیشرفت آثار آن‌هاست.

اسلامی، با قدردانی از توجه نوجوانان به رویدادهای اطرافشان، افزود: نمود مسائل، معضلات و دغدغه‌های اجتماعی در شعر نوجوانان نشان دهنده حساسیت و درک عمیق آنان از شرایط روز جامعه است.

او همچنین گفت: استفاده از چاشنی طنز در پرداختن به این موضوعات در تاثیرگذاری آثار آن‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند.

اسلامی، مطالعه آثار چهره‌های مطرح شعر، علاوه بر دادن دیدگاه به نوجوانان، از نظر آموزش فنون شعری و ظرایف آن را نیز برای نوجوانان شاعر بسیار مفید و راهگشا دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =