آموزش ساخت عروسک‌های نمایشی

در چهاردهمین نشست مجازی انجمن هنرهای نمایشی هرمزگان، ساخت عروسک‌های نمایشی توسط سمیه اسلامی مسئول انجمن نمایش هرمزگان آموزش داده شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ چهاردهمین نشست مجازی انجمن هنرهای نمایشی با آموزش ساخت عروسک‌های نمایشی با حضور سمیه اسلامی مسئول انجمن نمایش هرمزگان برگزارشد.

در ابتدا این نشست مجازی سمیه اسلامی ضمن ارائه تعریفی از عروسک‌های نمایشی گفت: عروسک یک شی بی‌جان هست که گاهی ما آن را حرکت می‌دهیم، گاهی شکل می‌دهیم و گاهی صدا می‌دهیم. هر گاه این ۳ بخش حرکت، صدا و شکل با هم و در کنار هم قرار بگیرند، می‌توانیم مدعی بشویم که عروسک نمایشی است.

وی با بیان اینکه اگر یک خودکار را در نظر بگیریم و به آن حرکت و صدا بدهیم همین خودکار تبدیل به یک عروسک نمایش می شود؛ انواع عروسک‌های نمایشی را نام برد و در خصوص عروسک‌های نخی صحبت کرد.

در ادامه این نشست مجازی مسئول انجمن نمایش استان شیوه ساخت پرنده نخی نمایشی را آموزش داد. قابل ذکر است قبل از شروع نشست، کلیپ آماده‌سازی الگو پرنده نمایشی در گروه انجمن نمایش ارسال شد. در این نشست اعضای انجمن نمایش استان و رابطین نمایش مراکز حضورداشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =