اعلام برگزیدگان مهرواره منطقه‌ای عکس «خلیج فارس، قلب آبی ایران»

مهرواره منطقه‌ای عکس «خلیج فارس، قلب آبی ایران» که همزمان با سالروز روز ملی خلیج فارس منتشر شده بود، با اعلام برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ مهرواره عکاسی «خلیج فارس قلب آبی ایران» با مشارکت بیش از ۳۵۲ عکاس ۷ تا ۲۲ سال از استان‌های ساحلی خوزستان، بوشهر و هرمزگان برگزار گردید.

در این رابطه پروین پشتکوهی مدیر کل کانون هرمزگان گفت: انجمن عکاسان نوجوانان کانون پرورش فکری استان هرمزگان در راستای سیاست‌های کلی کانون مبنی بر آسیب‌زا بودن برنامه‌های رقابتی، می‌کوشد تا کودکان و نوجوانان را به تعامل، دوستی، همبستگی و مشارکت در فعالیت‌های گروهی تشویق کند.  

وی افزود: با توجه به شرایط رخ داده ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور، همزمان با سالروز روز ملی خلیج فارس مهرواره، عکاسی «خلیج فارس قلب آبی ایران» منتشر شد تا اعضای علاقمند و خلاق انجمن عکاسی استان‌های ساحل‌نشین خلیج فارس با هدف به تصویر کشیدن زیبایی‌های خلیج همیشه فارس در این فراخوان شرکت کنند.

پشتکوهی گفت: تقویت و پرورش مهارت خوب دیدن، دوباره دیدن و توجه به پدیده‌های محیط پیرامون، توجه و دقت به زیبایی‌های طبیعت با تکیه بر جغرافیای بومی استان‌ها ساحلی و آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با خلیج همیشه فارس از اهداف این مهرواره‌ی منطقه‌ای به شمار می‌رود.  

مدیرکل کانون اعلام داشت: خلیج فارس و جاذبه های آن و حفاظت از محیط زیست خلیج فارس از موضوعاتی بود که ساحل‌نشینان استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان می‌توانستند عکاسی نمایند.

وی افزود: با توجه به این‌که این مهرواره برای نخستین بار برگزار می‌شد مشارکت بسیار خوبی از سوی علاقمندان صورت گرفت و ۳۵۲ اثر به دبیرخانه این مهرواره ارسال شد.

مدیرکل کانون هرمزگان افزود: گروه‌های سنی نوخوان ( ۷  تا پایان ۸ سالگی)، نونهال( ۹ تا پایان ۱۱)، نونگاه (۱۲ تا پایان ۱۴ سالگی)، نوجوان( ۱۵ تا پایان ۱۷ سالگی) و دختران و پسران ۱۸ تا ۲۲ سال مجاز به شرکت در این مهرواره بودند و خوشبختانه در تمامی گروه‌های سنی آثار با کیفیتی دریافت شد.

گفتنی است منتخبی از این آثار در  نمایشگاه مجازی در صفحه اینستاگرام انجمن به نشانی anjoman_akkasi_hormozgan@ و بخش گالری سایت کانون هرمزگان به آدرس hormozgan.kpf.ir  بارگذاری شده است.

بیانیه هیات داوران:

هیات داوران این مهرواره متشکل از مامک یحیی‌پور رئیس گروه هنرهای تجسمی کانون پرورش فکری و مدرس دانشکده های هنر، لیلاسادات خوانساری کارشناس ارشد پژوهش هنر و مدرس عکاسی، علی خوش‌جام مدرس عکاسی، طراح گرافیک و عضو انجمن عکاسان ایران  با اعلام بیانیه‌ای برگزیدگان این مهرواره عکاسی را اعلام کردند.

در بخشی از این بیانیه چنین آمده است:

هیات داوران مهرواره منطقه عکاسی خلیج فارس قلب آبی ایران از بین ۳۵۲ اثر رسیده در پنج گروه سنی به دبیرخانه مهرواره پس از سه مرحله انتخاب و داوری در هر گروه سنی دو برگزیده و یک تقدیری و با توجه به مشارکت بالای گروه سنی نونگاه، در این رده سنی سه برگزیده و یک تقدیری انتخاب کرده است. همچنین یک اثر از سوی داوران بخاطر نگاه ویژه به موضوع شایسته تقدیر اعلام شد.  

در این مهرواره هیات داوران نوع نگاه خلاق و صادقانه عکاس را به زیبایی‌ها و محیط زیست خلیج فارس ملاک انتخاب آثار دانسته و بر نگاه صمیمی و جستجوگرانه در خلق اثر تاکید دارد و امیدوار است در آینده شاهد آثاری با نگاهی متفاوت به ویژگی‌های فرهنگی مناطق مختلف ایران باشد.

✅گروه سنی نوخوان 

برگزیده: امیرحسین جام گوهری از بندرعباس

برگزیده: عدنان حسینی از بندر سیریک

تقدیری: پریسان پی سخن متولد از بندرعباس

✅گروه سنی نونهال

برگزیده : آریا زارع قشلاقی از میناب

برگزیده: سید هومان موسوی از بوشهر

تقدیری: مهسا شریفی از جزیره ابوموسی

✅ گروه سنی نونگاه 

برگزیده: امیرعلی گرامی از بوشهر

برگزیده: امیرعباس میمندی از جزیره هرمز

برگزیده:ایلیا مشفقی از بندرعباس

تقدیری: هانیه ماندگار از بندرعباس

✅گروه سنی نوجوان 

برگزیده: محدثه بشیریان زاده از بندرعباس

برگزیده: سهراب جهانشاهی از بندرجاسک

تقدیری: امیر محمد جعفری نیا از میناب

✅گروه سنی ارشد 

برگزیده: محمد حاجی زاده از بندرعباس

برگزیده: سنا غلامی از بندرعباس

تقدیری: محمدمهدی آل عامر از خوزستان

عکس ویژه مسابقه از نگاه داوران صفیه جوان جان از بستک

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =