کد خبر: 305429
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
بازدید 570
مربیان کانون فارس با «جادوی صدا و زبان بدن» آشنا شدند

دوره آموزشی «جادوی صدا و زبان بدن» با حضور مهدی محمدیان در کانون فارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، این دوره آموزشی از سلسله آموزش‌های قصه‌گویی با حضور مربیان مسوول، مربیان فرهنگی و رابطان قصه‌گویی کانون فارس برگزار شد.

بر اساس این گزارش، هدایت این دوره‌ی مجازی را مهدی محمدیان، قصه‌گوی برگزیده کانون، مدرس دانشگاه و گوینده رادیو بر عهده داشت.

محمدیان در این نشست از شروع قصه گفت. به گفته‌ی او، از زمانی که قصه‌گو از روی صندلی بلند می‌شود یا از پشت صحنه حرکت می‌کند و به سمت مخاطب می‌رود،  قصه آغاز می‌شود. محمدیان پیام قصه را  از خود قصه مهم‌تر دانست و ادامه داد: در بازآفرینی قصه‌های عامیانه، باید به موقعیت و پیامی که برای گروه سنی مخاطب دارد توجه ویژه داشت. به گفته‌ی او، قصه‌گو مانند شعبده‌بازی است که با مهارت، میان ابزارهای موجود هماهنگی برقرار می‌کند.

او در بخش دیگری از سخنانش مهم‌ترین ابزار قصه‌گویی را لحن عنوان کرد که ویژگی‌هایی دارد و گفت: لحن نباید تقلیدی باشد، با مکث و ضرباهنگ ایجاد شود و از زبان مخفی یا آرگو که زبان نوجوانان هر جامعه کلان‌شهری است، استفاده نشود چون هدف از کاربرد زبان، گسترش دامنه‌ی لغات کودکان و نوجوانان است.

محتوا، کارگردانی قصه، طراحی، شروع و پایان از دیگر مسائلی بود که مهدی محمدیان در رابطه با چگونگی استفاده آن‌ها در قصه ‌گویی با مربیان کانون فارس سخن گفت.  

دومین جلسه این دوره آموزشی که به مدت ۶ ساعت برنامه‌ریزی شده است، روز چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ برگزار و قصه‌گویی مربیان نقد و بررسی می‌شود.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =