کد خبر: 305440
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
انجمن شاعران نوجوان هونیا تشکیل جلسه داد

ششمین جلسه انجمن شاعران نوجوان هونیا با حضور نرگس برهمند برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، در این نشست که همزمان با بزرگداشت خیام برگزار شده بود، علاوه بر نقد و بررسی آثار اعضا، از رباعیات خیام هم خوانده شد.

نرگس برهمند کارشناس مهمان در این جلسه ضمن اشاره به انتخاب و ارتباط کلمات در اشعار به بچه ها گفت : یکی از مهم ترین نکاتی که در اشعار مورد توجه است، ارتباط برقرار کردن مخاطب با اشعار است و در همین راستا می توانید از قابلیت های شعری بهره بگیرید.

برهمند در ادامه گفت : در شعر کوتاه ، چون مجال کوتاهی هم داریم بستر مناسبی است که  بهترین تصویرسازی ها، اتفاق و رخداد جدید و کشف نو اتفاق بیافتد.

وی با اشاره به این نکته که حس های ما شبیه هم نیستند تا شببیه هم سروده شوند گفت : غم ها و شادی های ما با هم متفاوتند و می توانیم با توجه به تجربه های خودمان بنویسیم.

برهمند با توجه به آثار مورد نقد و بررسی در این جلسه  و قلم فرسایی اعضا در زمینه ی شعر سپید گفت : اگر چه به سرودن شعر سپید علاقه مند هستید اما شعر کلاسیک را هم حتما مطالعه کنید و جلسات خواندن و خوانش شعر داشته باشیدو مجموعه ی چند شعر از یک عضو را در طول زمان برگزاری جلسات رسمی انجمن مورد نقد و بررسی توسط خودتان قرار دهید تا با سبک نوشتن یکدیگر آشنا شوید.

وی همچنین از مربی ها درخواست کرد که بچه ها را در قلیان احساسات نوجوانی شان تنها نگذارند و در کنارشان باشند و هدایت و راهنمایی های لازم را داشته باشند تا از قالب کلیشه ای نوشتن فاصله بگیرند و زمینه جهت تلاش و تمرین بیشتر آن ها فراهم گردد.

ششمین جلسه انجمن شاعران نوجوان (هونیا) با قرائت اشعار نرگس برهمند و رباعیاتی از خیام به پایان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =