دوره آموزشی ساخت پادکست در کانون پرورش فکری مازندران برگزار شد

هم‌زمان با برگزاری بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی، دوره آموزشی ساخت پادکست در کانون پرورش فکری مازندران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، این دوره آموزشی با عنوان «ساخت پادکست قصه گویی» به مناسبت بیست و سومین جشنواره بین‌ المللی قصه‌گویی ویژه کارشناسان و مربیان مسئول و فرهنگی، هنری و ادبی کانون دو استان، مازندران و سیستان و بلوچستان برگزار شد.

علیرضا آقایی مدرس این دوره و مسئول بخش پادکست جشنواره قصه‌گویی طی دو روز، ضمن معرفی پادکست و ویژگی‌های آن  به آموزش عملی ساخت پادکست پرداخت.

این مدرس در این دوره در رابطه با برنامه‌های رادیویی، باید ها و نبایدهای پادکست،اصطلاحات مربوطه و معرفی رادیوهای پادکست با پخش چند نمونه پادکست، صحبت کرد.

آقایی هم‌چنین به قدرت رادیو و ارتباط آن با مخاطب اشاره نمود و افزود: رادیو باعث می شود تا تخیل و ذهن مخاطب درگیر موضوع شود و در نتیجه تعامل میان آن و مخاطب بیشتر می شود.

وی بر همین اساس، پادکست را به عنوان یک رسانه اثر بخش؛ ابزاری کارآمد برای قصه‌گویان عنوان کرد و اظهار داشت: بسیار از قصه‌های جذاب را می توان به این صورت به مخاطب ارایه کرد.

مسئول بخش پادکست جشنواره بین المللی قصه‌گویی در عین حال از تفاوت‌های رادیو و پادکست هم سخن گفت و بیان داشت: رادیو در ساعت مقرر و زمان خاص به اجرا و پخش برنامه می پردازد اما پادکست، برنامه‌ای ظبط شده است که این امکان را به مخاطب می دهد که در زمان دلخواه خود از محتوای مورد نظر استفاده نماید.

وی انعطاف‌پذیری پادکست نسبت به رادیو را از دیگر تفاوت‌های این دو رسانه یاد کرد .

روش ساخت استودیویی خانگی صدا و آموزش کار با نرم افزار و برنامه‌های تخصصی از دیگر برنامه‌های این دوره آموزشی در بخش کارگاه عملی بود.

گفتنی است: بخش پادکست یکی از بخش‌های بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی است که در این دوره به جشنواره اضافه شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =