کد خبر: 305474
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳
بازدید 162
تور اهدای کتاب در رفسنجان برگزار شد

سه هزار جلد کتاب کودک و نوجوان به کتاب‌خانه مدارس، مساجد و بچه‌های روستاهای رفسنجان اهدا شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، سه هزار جلد کتاب از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مدت چهار روز از  ۹ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به بچه‌های مناطق محروم از کتاب و کتابخانه مناسب رفسنجان، کشکوئیه و نوق اهدا شد.

بنابر این خبر، مربیان مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رفسنجان با همراهی مرکز فرهنگی‌هنری سیار شهری کرمان به مدت چهار روز در ۱۰ روستا حاضر و بچه‌ها را با اهدای بسته‌های کتاب و اجرای فعالیت‌هایی چون قصه‌گویی، بازی و سرگرمی، اوریگامی و ... خوشحال کردند.

این در حالی است که، اولین تور اهدای کتاب از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رفسنجان به دبیرخانه «پایتخت کتاب ایران؛ رفسنجان» ارایه شد و تفاهم‌نامه‌ای به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال برای خرید و اهدای کتاب، با حمایت مالی و مشارکت فرمانداری، دفتر نمایندگی مجلس شورای اسلامی، سازمان ارشاد و تبلیغات اسلامی، مجتمع مس سرچشمه، شهرداری و شورای شهر رفسنجان امضا شد.

بر همین اساس، «یک کتاب، یک نمایش» طرح دیگری از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رفسنجان برای شهر پایتخت کتاب بوده است که به عنوان طرح خلاق تصویب شده و در حال آماده‌سازی است و به زودی اجرا خواهد شد.

شهر رفسنجان به عنوان نامزد شهر پایتخت کتاب ایران در سال جاری برنامه‌هایی چون برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان، اجرای دو تله‌تئاتر، مسابقات کتاب‌خوانی، تور اهدای کتاب، جشنواره روزنامه دیواری و جشنواره قصه‌گویی را برگزار می‌کند و چهارمین بار است که در رویداد انتخاب پایتخت کتاب ایران مشارکت می‌کند و در سال گذشته از بین ۱۷۳ شهر، در جمع پنج شهر نهایی به عنوان شهر خلاق کشور در ترویج کتاب‌خوانی انتخاب و معرفی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =