تابستان فصل طلایی کانون برای توسعه‌ی خدمات فرهنگی هنری به کودکان و نوجوانان است 

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران در نشست فصلی با مسئولان مراکز فرهنگی هنری این کانون از فصل تابستان به عنوان فصل طلایی کانون برای توسعه‌ی خدمات فرهنگی هنری به کودکان و نوجوانان یاد کرد. 

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، نخستین نشست فصلی سال ۱۴۰۰ مربیان مسئول مراکز فرهنگی هنری کانون مازندران به صورت برخط با حضور مدیرکل، معاونین فرهنگی و اداری و مالی، کارشناس مسئول و دیگر کارشناسان این اداره‌کل برگزار شد.
محمدعلی یزدان‌شناس، با بیان دیدگاه‌ها و انتظارهای مدیرعامل این نهاد فرهنگی، تاکید کرد: تلاش کنیم تا برنامه‌های کانون با رویکرد نوآورانه و مبتکرانه ارایه شود. 
مدیرکل کانون مازندران، جذب عضو را مساله‌ای مهم عنوان نمود و با اشاره به این فرایند مهم، خواستار اهتمام بیشتر مسئولان مراکز نسبت به جذب عضو شد.
وی با تأکید بر رسالت ویژه‌ی مربی‌مسئول مرکز؛ بر ضرورت برگزاری جلسات فرهنگی برای برنامه‌ریزی موثر و ارتقای کیفیت فعالیت‌های مرکز اشاره داشت و افزود: انتظار ما از مسئولان محترم این است که ضمن جذب و پایدارسازی اعضا از ظرفیت‎های موجود به نحو شایسته بهره جویند. 
یزدان شناس در عین حال بر نظارت کارشناسان بر فرایند و ارزیابی فعالیت‌های مراکز تاکید کرد. 
او رشد مراکز و مربیان را از اولویت‌های ویژه کانون مازندران عنوان کرد و تصریح نمود: هدف ما از نظارت کارشناسانه و پاسخ‌گویی مربیان، تعامل، همراهی و حمایت از مراکز فرهنگی هنری به منظور رشد و بالندگی کودکان و نوجوانان است. 
این مسئول خود ارزیابی و نقد و بررسی فعالیت‌های مراکز را از اقدامات موثر در جهت رشد و پویایی کانون دانست. 
مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران در بخش دوم صحبت‌هایش از فصل تابستان به عنوان فصل طلایی کانون یاد کرد و اظهار داشت: در این ایام با توجه به تعطیلی مدارس و دغدغه‌ی خانواده‌ها نسبت به غنی سازی اوقات فراغت فرزندانشان؛ ضرورت برنامه‌ریزی و تلاش برای جذب عضو بیشتر محسوس است و می‌بایست از این ظرفیت استفاده‌ی مؤثر شود. 
وی مشارکت همه‌ی مسئولان و مربیان مراکز در فراخوان‌ها و شرکت در مهرواره‌ها و جشنواره‌های حوزه کودک و نوجوان را یکی دیگر از انتظاراتش بیان کرد. 
ارتباط مؤثر و مستمر مسئولان مراکز با فرمانداران شهرستان و ضرورت اطلاع رسانی برنامه‌ها و عملکرد مرکز به مخاطبان و عموم، از دیگر نکات مورد تأکید مدیرکل کانون مازندران بود.
در ابتدای این نشست، امیرحسین فلاحت‌پیشه، معاون فرهنگی کانون مازندران، هدف اصلی این گردهمایی را طرح نظرها، پیشنهادها و بیان مشکلات و فرصت‌ها برای رفع موانع و تقویت نقاط قوت مراکز عنوان کرد و از مسئولان مراکز خواست تا در این زمینه‌ها به تعامل و گفتگو بپردازند. 
پس از آن معاون اداری و مالی، کارشناس مسئول فرهنگی و دیگر کارشناسان این اداره‌کل به طرح دیدگاه‌ها و انتظارات حوزه خود پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =