کد خبر: 305559
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
بازدید 155
نتوانستن در مرکز شماره یک معنا ندارد

کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه در کنار دیگر هم‌سالان خود در مرکز شماره یک کانون استان اصفهان این موقعیت را پیدا ‌می کنند تا از تمامی فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و اسلامی کانون پرورش فکری استفاده کنند.

امروزه کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه در رفت‌وآمد به مراکز فرهنگی در سطح شهرها با مشکلاتی روبرو هستند در حالی که خدمات کانون پرورش فکری برای این کودکان و نوجوانان در مراکز فراگیر کاملا رایگان و برای حضور این مخاطبان بهینه سازی شده است.در همین راستا روابط عمومی کانون استان اصفهان این هفته به معرفی مرکز شماره یک  جهت آشنایی شهروندان از فعالیت ها و دستاوردهای این مرکز می پردازد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، پروین احمدی  مربی مسئول مرکز شماره یک با اشاره به ساخت این مرکز در سال ١٣٨۶ و موقعیت کنونی آن در ملک شهر گفت: مرکز فراگیر اصفهان ویژه کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه (کم شنوا، ناشنوا، کم بینا، نابینا و معلول جسمی حرکتی) در سال ۹۲ در این مرکز افتتاح شد،

وی افزود: هدف از گشایش مرکز فراگیر، برقراری و رعایت عدالت اجتماعی است تا کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه در کنار دیگر هم‌سالان خود این موقعیت را پیدا ‌کنند که در این مرکز از تمامی فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و اسلامی کانون پرورش فکری بهره برند.

احمدی ادامه داد: این مرکز مجهز به منابع و تجهیزات مناسب برای ارائه خدمات کتابخانه ای به کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه است که از جمله آن کتاب های چاپی به خط بریل،  کتاب های پارچه ای حسی- لمسی، کتاب بریل، کتاب گویا، کتاب‌های ساده نویسی شده، سی دی های صوتی و تجهیزاتی همچون بهدید برای کم بینایان و برجسته نگار  است.


مربی مسئول مرکز تعداد فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی این مرکز را در مجموع ۴٢ فعالیت عنوان کرد و گفت: کارگاه های عمومی و تخصصی این مرکز  ویژه ۶٣٠۴ عضو عادی و ١۵٣ عضو فراگیر با حضور مربیان کارآزموده و خلاق برای ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان برگزار می شود. 

 وی افزود: مربیان این مرکز دوره های آموزشی ویژه ای در ارتباط با کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه گذرانده اند تا آن ها بتوانند در کنار دیگر اعضای کانون از برنامه های این مرکز همچون متون کهن، مهارت های زندگی، نقاشی، سفال، ظریف بری با چوب، خوشنویسی و....... استفاده کنند. 


احمدی به مشکلات و فرصت های به وجود آمده دوران شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: با تعطیلی کلاس های حضوری کانون، گروه هایی در فضای مجازی تحت عنوان پیک امید و همیاران کانون تشکیل و ۵٠ اثر حاصل تلاش و توانمندی های نهفته کودکان و نوجوانان عادی و فراگیر در زمینه های فرهنگی، هنری و ادبی خلق و به اشتراک گذاشته شد. 


مربی مسئول مرکز شماره یک حضور کودکان و نوجوانان عادی و فراگیر را در مسابقات استانی و کشوری بسیار فعال عنوان کرد و گفت: کسب مقام برنز عضو عادی مرکز در مسابقه دستان پاک، کسب رتبه برترعضو عادی و فراگیر در مسابقه کتابخوانی،  کسب مقام برتر در مسابقه پرده خوانی و.... از جمله دستاوردها و توانمندی های کودکان و نوجوانان عادی و فرگیر این مرکز در مسابقات مختلف است. 

وی ضمن اشاره به نیازهای تربیتی کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه گفت: انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی برای آنان در کنار دیگر کودکان جامعه تجربه ای موفق است که در افزایش مسئولیت‌پذیری افراد جامعه و تسهیل ورود معلولان به اجتماع تاثیرگذار خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =