کد خبر: 305566
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
بازدید 154
بیست و چهارمین نشست انجمن ادبی«سروناز»

بیست و چهارمین انجمن نویسندگان و شاعران نوجوان «سروناز» با محوریت داستان، در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، بتول پورشیخ، نویسنده کودک و نوجوان میهمان این نشست مجازی بود.  

او از یافتن سوژه‌ها و موضوعات خوب در دنیای فانتزی گفت و از اعضا خواست به این موارد دقت بیشتری داشته باشند تا با کشف سوژه‌های خوب، آثار بهتری را خلق کنند. به گفته‌ی این نویسنده، طرح اولیه‌ی داستان باید خوب و قوی انتخاب شود و با توجه به مسائل روز و سوژه‌های اطراف، از توصیف خوب داستانی بهره برد و با ایجاد تعلیق، زبان روان و توصیف‌های مناسب، به  پایان‌بندی خوب در داستان رسید.

مربی ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین با نقد آثار اعضا به پی‌رنگ در داستان، طرح و کشش اولیه داستان اشاره کرد. به گفته‌ی پورشیخ، پایان‌بندی و غافلگیری در داستان از اهمیت بالایی برخوردار است که با تمرین و نوشتن زیاد و مطالعه آثار نویسندگان حوزه کودک و نوجوانان می‌توان در این راه موفق شد.  

او از اعضا خواست داستان‌هایی را که خلق می‌کنند، چندین بار بخوانند و به ویرایش آن دقت کنند.

شاعر کتاب «کوچه‌های آبی» در بخش دیگری از سخنانش یکی از عناصر مهم داستان‌نویسی را رابطه علت و معلولی عنوان کرد. انتخاب زاویه دید مناسب، گشودن گره داستان در زمان مناسب و تشویق و ترغیب اعضا به مطالعه از دیگر موادری بود که در انجمن ادبی سروناز به آن پرداخته شد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =