کد خبر: 305612
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
بازدید 168
"نوجوانان" محور اصلی فعالیت های مرکز شماره دو

مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون استان اصفهان با ارائه فعالیتهای فرهنگی، هنری و ادبی زمینه را برای رشد خلاقیت، قدرت اندیشیدن و رسیدن به خودباوری نوجوانان فراهم ساخته است.

الگوسازی یکی از وظایف خطیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان است و مربیان فرهنگی,‌هنری و ادبی کانون با هوشیاری و خلاقیت های منحصر به فرد منش و ویژگی‌های شهدا مخصوصا شهدای نوجوان را به کودکان و نوجوانان آموزش می دهند در همین راستا روابط عمومی اداره کل کانون استان اصفهان به معرفی شهید نوجوان مرکز شماره دو و گوشه ای از فعالیت ها و دستاوردهای این مرکز می پردازد.         

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، اعظم رهنما مربی مسئول مرکز شماره دو با معرفی این مرکز به عنوان یکی از قدیمی ترین مراکز واقع در بافت قدیمی و سنتی استان گفت: بیشتر اهالی این محله را افراد بالای ۵٠ سال تشکیل می دهند به همین دلیل بیشتر اعضای این مرکز از قشر نوجوان است. 

وی افزود:  کسب هویت و گذر از کودکی مرحله بسیار حساس و پر تنشی برای نوجوانان است. چنانچه این مرحله با موفقیت طی نشود زمینه ساز بسیاری از مسائل روانشناختی و اجتماعی را برای نوجوان به همراه دارد. والدین و مراکز فرهنگی، آموزشی و تربیتی نقش موثری در رسیدن نوجوانان به هویت و طی کردن این مرحله با موفقیت دارند. 

رهنما مرکز فرهنگی، هنری شماره دو را یک بستر تربیتی مناسب به منظور ارتباط موثر و سازنده با نوجوانان معرفی کرد وگفت: این مرکز با ارائه فعالیتهای فرهنگی، هنری و ادبی زمینه را برای رشد خلاقیت ، قدرت اندیشیدن و رسیدن به خودباوری نوجوانان فراهم ساخته است. 


وی افزود: حضور پر شور نوجوانان در این مرکز از دیرباز زبان زد بوده است؛ به گونه ای که شهید عبدالرضا فروری که نام کوچه مرکز به نام او مزین شده از نوجوانان عضو فعال و کتابخوان این مرکز  در سال ١٣۵٢ بوده است.او قهرمان نوجوان محله بود و بعدها در جنگ ایران و عراق دلاورانه مبارزه کرد و قهرمان ایران شد. 

مربی مسئول مرکز تعداد فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی کانون را در مجموع ۴٢ فعالیت عنوان کرد و گفت: فعالیت های فرهنگی و هنری اقدامی هدفمند و برنامه ریزی شده است که مربیان به منظور شناخت و پرورش استعدادهای فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان با حضور و مشارکت در زمان و مکان معین و با روش خاصی صورت می دهند که از جمله آن می توان به قصه گویی، شعرخوانی، روخوانی کتاب، هنرهای دستی، نمایش، سرود و......... اشاره کرد. 

 وی ادامه داد: مرکز شماره دو با ارائه فعالیتهای متنوعی همچون معرفی مشاغل در راستای طرح در مسیر آینده، فعالیت بحث کتاب، اردوی مجازی، معرفی زنان موفق و تاثیر گذار در جهان، معرفی  کوچه های قدیمی اصفهان و ... تلاش می کند تا کودکان و نوجوانان را در مسیر رسیدن به خود و کسب خویشتن حقیقی یاری کند. 


رهنما  یکی از ویژگی های منحصر به فرد مرکزشماره دو را ساختمان آموزشی این مرکز دانست و گفت: سرفصل های آموزشی مورد نیاز مربیان فرهنگی، هنری و ادبی با حضور اساتید مجرب و امکانات مورد نیاز آموزشی در این مرکز به بهترین شکل ممکن ارائه می شود.  


وی به تعطیلی مرکز در دوران شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: مربیان این مرکز با ایجاد گروه هایی در فضای مجازی تحت عنوان پیک امید، همیاران کانون، گروه های فرهنگی، هنری و ادبی در این ایام رسالت آموزشی خود را با تهیه کلیپ های آموزشی و برنامه های متنوع در فضای مجازی انجام می دهند. 


مربی مسئول مرکز شماره دو در پایان گفت: چنانچه فضای عاطفی، فکری مناسب با تاکید بر رشد خلاقیت و شادی درونی در اختیار کودکان و نوجوانان قرار گیرد قطعا یاری گر آنها برای کسب هویت، خودباوری و رسیدن به قهرمانی درونی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =