مجموعه داستان کوتاه «همسایه با طبیعت» در سازمان محیط‌زیست فارس منتشر شد

جشنواره‌ی داستان کوتاه و شعر «همسایه با طبیعت» سال ۱۳۹۸ در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس برگزار شد. مهر ۱۳۹۹ از مجموعه اشعار این جشنواره و ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ نیز از مجموعه داستان کوتاه جشنواره در هفته محیط‌زیست رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، این جشنواره با همکاری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل حفاظت محیط‌زیست فارس، ویژه مربیان و اعضای کانون و کارکنان محیط‌زیست استان‌های فارس، بوشهر، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، هرمزگان و یزد برنامه‌ریزی ‌شده بود.

حفاظت از محیط‌زیست، شکار و انقراض حیات‌وحش، ترغیب نوجوانان به حفاظت از آب، هوا، طبیعت و حیوانات، معرفی و شناساندن حیوانات و گیاهان و کاهش استفاده از کیسه‌های پلاستیکی از جمله محورهای محتوایی این جشنواره بود.

سازمان حفاظت محیط‌زیست استان فارس، آثار مربیان، کارشناسان و اعضای کانون را به‌همراه آثار کارکنان سازمان حفاظت محیط‌زیست در کتابی جمع‌آوری و ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ با حضور مسوولان کانون فارس و سازمان حفاظت محیط‌زیست و جمعی از کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از آن رونمایی کرد.

سعیدرضا کامرانی، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در این مراسم، حفاظت از محیط‌زیست را نه تنها وظیفه سازمان متولی که از وظایف همه شهروندان و انسان‌ها دانست و گفت: انسان به عنوان اشرف مخلوقات نمی‌تواند و نباید مخرب محیط‌زیست باشد؛ باید به محیط‌زیست مانند باغبان به باغ و گل توجه کند و با نگاهی متعصبانه  به محیط‌زیست بنگرد که جای زندگی اوست و این اشرف مخلوقات باید در محیط زیبا و مناسب زندگی کند.

به گفته کامرانی، هر جا دست انسان به طبیعت رسیده بیش از سازندگی، تخریب را به دنبال داشته و طبیعت را آزرده است.

مدیر کل کانون فارس در بخش دیگری از سخنانش گفت: باید اهمیت محیط‌زیست را به کودکان یادآور شویم تا با نگاهی بهتر به طبیعت، گیاهان، درختان و حیوانات بنگرند، در حفظ آن‌ها بکوشند و سفیران خوبی برای بزرگ‌ترها باشند. در این راه همچنین لازم است مردم را به سمت و سویی هدایت کرد که خودشان مراقب طبیعت و محیط‌زیست باشند و با حمایت و راهنمایی سازمان متولی، خود را مکلف به حفظ آن بدانند.

کامرانی فعالیت در حوزه محیط‌زیست را یکی از دغدغه‌ها و موارد آموزشی کانون عنوان کرد و گفت: اهمیت محیط‌زیست در فعالیت‌های مختلف از سوی مربیان کانون به اعضا و دانش‌آموزان یادآور می‌شود. 

او مانع‌زدایی و پشتیبانی از تولید محتوا در زمینه محیط‌زیست را وظیفه کانون و سایر سازمان‌های متولی دانست و از همکاری بیش از پیش کانون با سازمان محیط‌زیست خبر داد. کامرانی، برای هر نوع همکاری با سازمان محیط‌زیست با تکیه بر مربیان و کارشناسان متعهد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، قول همراهی و هم‌افزایی داد.

در ادامه‌ی این نشست، از مجموعه داستان کوتاه  «همسایه با طبیعت» با حضور مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدیر کل سازمان حفاظت محیط‌زیست، مسؤولین و کارشناسان سازمان محیط‌زیست و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس رونمایی شد. در این کتاب، آثاری از مربیان و کارشناسان کانون فارس نیز به چاپ رسیده است. ویراستاری و تصویرگری کتاب‌های شعر و داستان  «همسایه با طبیعت»  را نیز مربیان و کارشناسان کانون فارس بر عهده داشته‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =