آشنایی کودکان و نوجوانان هشتگرد با «صنایع دستی» ایرانی

کودکان و نوجوانان عضو مرکز هشتگرد  کانون البرز به مناسبت روز صنایع دستی و به صورت مجازی با صنایع دستی و  هنرهای ایرانی آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، مریم فلاح نژاد، مسوول مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهر هشتگرد استان البرز، ضمن اعلام این خبر افزود ویژه برنامه معرفی روز جهانی«صنایع دستی» در روزهای ۱۸، ۱۹ و ۲۰ خرداد برای اعضا در گروه‌های سنی مختلف اجرا شده است.

فلاح نژاد افزوذ معرفی تاریخچه صنایع دستی در ایران و جهان، معرفی ویژه صنایع دستی ایرانی و هنرمندان این حوزه، پخش پویانمایی با موضوع صنایع دستی و معرفی هنرهای صنایع دستی خانگی از برنامه‌های اجرا شده‌ به صورت مجازی بود .

گفتنی است سایر مراکز کانون در استان نیز در برنامه‌های مشابهی به معرفی این روز پرداختند.

لازم به توضیح است ۱۰ ژوئن روز جهانی صنایع دستی است که پس از جنگ جهانی دوم و برگزاری اولین همایش در چنین روزی با حضور اساتید، هنرمندان و صنعتگران ۴۰ کشور جهان در نیویورک،  به  عنوان روز جهانی صنایع دستی نامیده شده است.

در ایران نیز این روز به معرفی هنرهای اقوام مختلف ایرانی در گوشه و کنار این مرز و بوم خواهد پرداخت که با خلاقیت و ذوق هنری و ابتکار خود از دیرباز در تولید صنایع دستی شهره جهان بوده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =