کد خبر: 305640
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
ویژه برنامه برخط"بانوی کرامت"

کانون پرورش فکری استان اصفهان با همکاری آستان مقدس حضرت زینب بنت موسی بن جعفر(ع) به مناسبت ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر ویژه برنامه برخط "بانوی کرامت" را صبح امروز در زینبیه برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان, سید محمد قلمکاریان در این جشن مجازی حضرت معصومه(س) را یک الگوی تام برشمرد و تصریح کرد: ایشان در اموری همچون عفاف، حیا، حرکت اجتماعی، ایمان و امور دیگر به درجه‌ای از کمال رسید که توانست در دوره خود امین و مورد اعتماد امام قرار بگیرد، در زیارت‌نامه حضرت معصومه(س) هم آمده است، «سلام به بانویی که امین و حجت امامش بود» یعنی حضرت معصومه(س) به مقامی رسید که مورد اعتماد امام زمانش قرار گرفت و حجت زمین شد.

وی افزود: باید از برکت حضور ایشان بهره های بیشتری ببریم،با توجه به تأثیر بسیار الگوها در شکل گیری اندیشه نوجوانان و جوانان و نیاز اساسی این گروههای سنی با الگو ، ما در مقابل این نیاز فطری به درستی الگوهای دینی و فرهنگی خود را معرفی نمی کنیم. الگوهایی که هر گام نزدیک شدن به ایشان، سعادت را در دنیا و آخرت برای ما به ارمغان می آورد و ما همچنان در معرفی ایشان کوتاهی می کنیم.

قلمکاریان ادامه داد: با تأمل در سیرۀ عملی،علمی و رفتاری آن حضرت به وضوح می‌توان به جایگاه بی بدیل آن حضرت به عنوان الگویی جامع برای دختران ایرانی و دیگر دختران جوامع اسلامی و جوامع بشری پی برد، از این رو امید است متولیان فرهنگی با دغدغه‌مندی هر چه بیشتر برای رشد و پیشرفت جامعۀ دختران ایرانی در راستای نشر و گسترش فضائل حضرت معصومه(س) اقدام کنند.

مدیر کل کانون استان اصفهان ضمن معرفی خصوصیات اخلاقی حضرت زینب (علیهاالسلام) گقت: ایشان خواهر حضرت معصومه(س) و از زنان فاضله، عالمه، فرهیخته و فعال و دارای موقعیت اجتماعی در منطقه ارزنان بودند و اکثراً ایشان را به نام «بی بی زینب» یا «زینب خاتون» می شناختند و اکنون حرم ایشان ملجا عاشقان اهل بیت از تمامی نقاط حهان است. 

 شعرخوانی عضو انجمن ادبی کانون استان اصفهان با موضوع بانوی کرامت، خوانش متن ادبی فضایل اخلاقی حضرت معصومه(س)، پخش کلیپ معرفی شخصیت حضرت زینب بنت موسی بن جعفر(ع) و... از دیگر ویژه برنامه های برخط بانوی کرامت بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =