کد خبر: 305651
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۲
بازدید 646
ویژه برنامه‌های دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت معصومه (س) در کانون گلستان

مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان گلستان با اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی سال‌روز ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر را گرامی داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، با فرا رسیدن دهه‌ی کرامت و سال‌روز ولادت حضرت‌معصومه(س) و روز ملی دختر، مربیان مراکز فرهنگی‌هنری ضمن رعایت شیوه‌های بهداشتی، فعالیت‌های متنوعی را ویژه‌ی اعضای دختر اجرا کرده و این روز را به آن‌ها تبریک گفتند.

جشن میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر در مرکز کانون بندرگز

در این ویژه برنامه که با حضور مدیرکل کانون گلستان، کارشناس فرهنگی، امام جمعه شهرستان، معاون فرماندار بندرگز، اعضا به‌همراه خانواده‌ها و جمعی از مدیران این شهرستان همراه بود، اعضای دختر ضمن آشنایی با دهه کرامت، با شخصیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله آشنا شدند.

مدیرکل کانون در سخنانش ضمن تبریک فرارسیدن ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر، با تاکید بر اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی و تاثیرگذار بودن آن در فکر و بیان کودک و نوجوان، گفت: هدف اصلی کانون از انجام فعالیتهای کتاب محور پرورش روح و ‌اندیشه‌ی نسل آینده ساز و آموزش مهارت خوب زندگی کردن به کودکان و نوجوانان به‌ویژه دختران، که مادران آینده ایران هستند عنوان کرد.

محبوبه رجب نسب در ادامه افزود با توجه به اهمیت جایگاه کودک و نوجوان و رسالت سنگین کانون و تعدادی بالای جامعه‌ی مخاطب در تامین زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مورد نیاز انتظار می‌‍رود همه مسئولین شهرستانی حمایت‌های مستمر و مضاعفی را در دستور کار خود قرار دهند تا این  امر مهم تحقق یابد.

وی با اشاره به مشکلات عمرانی ساختمان مرکز اظهار داشت: در تامین امنیت و اعتلای فرهنگی کودکان و نوجوانان، مرمت ساختمان‌های کانون از اهمیت بالایی برخوردار است و این موضوع در اولویت های کانون قرار دارد به همین منظور از مسوولین بویژه امام جمعه و فرماندار شهرستان درخواست کرد تا در بازسازی ساختمان این مرکز و بهره مندی کانون از ظرفیت خیرین، مساعدت ویژه داشته باشند.

برگزاری کارگاه‌های مجازی از دیگر مواردی بود که مدیرکل کانون در صحبت‌های خود به آن پرداخت.

سپس سید ابوالفضل حسینی امام جمعه ی شهرستان بندرگز ضمن تبریک ایام، از خدمات کانون و زحمات مربیان خبره و زحمتکش کانون در آموزش سبک زندگی به دختران و پسران شهرستان قدردانی کرد و در خصوص مساعدت جهت تامین اعتبار مرمت مرکز از محل ظرفیت خیرین شهرستان قول مساعد داد.

هم‌چنین در این روز برنامه‌های شاد و مفرحی در قالب مسابقه، نقالی، قصه‌گویی، نمایش‌شعرخوانی و برپایی نمایشگاهی از صنایع دستی برای حاضرین صورت گرفت.

در پایان این برنامه با اهدا جوایز از دختران حاضر در این مراسم تقدیر بعمل آمد.

جشن روز فرشته‌ها و اختتامیه مسابقه عکاسی یادگاری از عشق در آزادشهر

به مناسبت فرارسیدن ولادت حضرت معصومه (س)، مربیان به‌همراه دختران عضو مرکز فرهنگی هنری کانون آزادشهر  جشن روز فرشته‌ها را برپا کردند.

در این ویژه برنامه که با حضور خادمیاران آستان قدس رضوی و مسوولین شهرستانی همراه بود بچه‌ها با بخشی از زندگی‌نامه حضرت معصومه (س) آشنا شدند.

قرآن، شعرخوانی، مداحی خادمیاران حرم، اجرای صلوات خاصه امام رضا(ع)، اهدای جوایز و ... از جمله برنامه‌های برگزار شده در این روز بود.

جشنواره پرواز بادبادک‌ها در مینودشت

به مناسبت دهه کرامت مرکز فرهنگی هنری کانون مینودشت با همکاری ادارات شهرستانی، اقدام به برگزاری جشنواره بادبادک‌ها کرد.

در این مراسم که با حضور ۵۰۰ نفر از خانواده‌ها و جمعی از مسئولان همراه بود کودکان بادبادک‌های دست ساخته خود را بر فراز آسمان مینودشت به پرواز در آوردند.

کارگاه نقاشی، معرفی کتاب، معرفی کارگاه‌های مجازی تابستان و .... از جمله برنامه‌های این روز بود.

در پایان به تعدادی از بادبادک‌های دست‌ساز به قید قرعه هدایایی اهدا شد.

خاطره‌نویسی کودکان گالیکشی

همزمان با آغاز دهه کرامت برنامه‌ای با حضور مسوولین شهرستانی به‌همراه اعضای کودک و نوجوانان و خانواده‌های آنها در مرکز فرهنگی هنری گالیکش اجرا شد.

در این مراسم نقاشی متری با موضوع خاطره‌ای از زیارت حرم امام رضا(ع) و حضرت معومه(س) برای اعضا برگزار شد.

همچنین فعالیت‌های متنوع دیگری از جمله دکلمه‌خوانی، قصه‌گویی، معرفی ایام و وقایع، معرفی شخصیت، مسابقه پرسش و پاسخ و ... برای خانواده اجرا شد.

حجت الاسلام سیدمحمد دلبری امام جمعه شهرستان گالیکش نیز در سخنانی به بیان شخصیت حضرت معصومه(س) برای کودکان و نوجوانان حاضر پرداختند.

در پایان این برنامه به ۱۰ برنده مسابقه پرسش و پاسخ، ۱۰ برگزیده‌ی مسابقه نقاشی متری و ۲۰ نفر از دارندگان اسامی و القاب مبارک حضرت معصومه(س) جوایزی اهدا شد.

مسابقه« دختران آفتاب» در مراوه تپه

مسابقه فرهنگی‌ادبی دختران آفتاب همزمان با دهه کرامت و به‌صورت مجازی در کانون مراوه تپه برگزار شد.

این مسابقه در سه بخش «ساخت کار پستال خلاق با دورریختنی‌ها، لالایی مادران به زبان بومی و محلی و نامه‌ای به دخترم» با مشارکت ادارات آموزش و پرورش، بنیاد علوی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

نوازندگی دوتار توسط نوجوانان، اجرای سرود، اجرای لالایی منتخب، شعرخوانی، پخش کلیپ و ... از جمله‌ برنامه‌اجرا شده در این روز شاد و مفرح بود.

در پایان از برگزیدگان با اهدای هدیه تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =