احیای جایزه‌ی کتاب کانون نشانه‌ی توجه جدی به این حوزه است

دبیر جایزه‌ی کتاب ماه و سال کودک و نوجوان کانون در آیین اهدای جوایز به برگزیدگان فصل زمستان، احیای جشنواره‌ی باسابقه‌ی کتاب کودک و نوجوان کانون، از سوی مدیران کانون در قالب جایزه‌ی کتاب ماه و سال را نشانه‌ی توجه جدی به این حوزه عنوان کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مصطفی رحماندوست، از این‌که کتاب‌های برگزیده‌ی این رویداد ادبی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شمارگانی بالا خریداری و به بیش از یک‌هزار کتاب‌خانه‌ی کانون در سراسر کشور ارسال می‌شود، اظهار خرسندی کرد.
شاعر و نویسنده‌ی نام‌آشنا گفت: فرآیند انتخاب و بررسی آثار رسیده به دبیرخانه، شامل کارشناسی ابتدایی، بررسی کارشناسان شورای تخصصی شامل کارگروه‌های شعر کودک، شعر نوجوان، داستان کودک و داستان نوجوان، تعیین نامزدهای دریافت جایزه از سوی کارگروه‌ها و بررسی نهایی هیأت داوران برای معرفی یک کتاب در هر ماه است.
دبیر جایزه‌ی کتاب ماه و سال کودک و نوجوان افزود: دربرگزاری دوره‌ها تلاش کردیم که داوران هر فصل با فصل قبل متفاوت باشند و در مجموع از توانمندی بیشتر نویسندگان و شاعران اهل نظر استفاده کنیم.
او تصریح کرد: در داوری پایانی هر فصل، یک مروج کتاب‌خوانی به داوران اضافه شد تا از کسانی که در راه توسعه‌ی کتاب‌خوانی فعالیت می‌کنند، نیز بهره‌مند شویم.

بر اساس این خبر در این آیین جایزه کتاب ماه دی به حمیدرضا شاه‌آبادی برای اثر «سه‌گانه‌ی دروازه‌ی مردگان» (قبرستان عمودی، شب خندق و چاه تاریکی) از انتشارات افق اهدا شد.

همچنین کتاب «جزیره» به نویسندگی دیوید آلموند و ترجمه‌ی شیرین ملک‌فاضلی از انتشارات هوپا موفق به دریافت جایزه‌ی کتاب ماه بهمن شد و کتاب شعر «به سیب گفتم سلام خانم» سروده‌ی ناصر کشاورز از انتشارات به‌نشر، مرغک سیمین ماه اسفند را از آن خود کرد.

آیین اهدای جایزه برگزیدگان کتاب ماه فصل زمستان ۱۳۹۹ روز ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در خیابان حجاب تهران برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =