کد خبر: 305668
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹
بازدید 541
عضو ارشد کانون استان قم صاحب جایزه اول جشنواره زاگرب شد

فیلم ایرانی " دیوار چهارم" ساخته‌ی محبوبه کلایی عضو ارشد مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون استان قم به عنوان بهترین فیلم تولید اول در بخش موسوم به زلاتکو گرگیچ انتخاب شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی کانون پرورش فکری استان قم ، در مراسم اختتامیه این جشنواره که شنبه شب در زاگرب برگزار شد، جایزه بهترین فیلم تولید اول موسوم به «زلاتکو گرگیچ» (Zlatko Grgić Award) به محبوبه کلانی تعلق گرفت.
در بیانیه هیات داوران جشنواره انیمافست آمده است که فیلم ایرانی دیوار چهارم ساخته محبوبه کلایی برای تکنیک تجربی ارزنده اش که بیننده را به درون ذهن قهرمان داستان برده و بر پویایی خانواده و اصلاح سیاست های اجتماعی تاکید دارد، به عنوان بهترین فیلم تولید اول در بخش موسوم به زلاتکو گرگیچ انتخاب شده است.


این فیلم ده دقیقه ای در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید شده است.

کلایی پیشتر در مورد دیوار چهارم گفته بود: این فیلم ۱۰ دقیقه‌ای‌ است و چون از لحاظ تکنیک و شیوه روایی متفاوت است، می‌تواند دلیل انتخاب آن در جشنواره‌های مختلف باشد. موضوع این انیمیشن به خانه و خانواده برمی‌گردد و سعی دارد مخاطب را با شیوه روایی متفاوتی مواجه کند. به طور کلی فیلم درباره روابط بین‌فردی در خانواده‌ است‌ و قصه آن را پسر بچه‌ای هشت ساله روایت می‌کند.

وی همچنین در مورد پیش‌تولید طولانی این اثر گفت: پیش تولید این فیلم خیلی طول کشید؛ زیرا فیلم سختی بود و می‌دانستم قرار است تکنیک نامتعارفی را پیش بگیرم. همین مساله باعث ‌شد ساخت آن تا حدی طول بکشد. از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا شهریور ۱۳۹۹ درگیر مراحل پیش‌تولید و تولید بودم. می‌توانم بگویم علت طولانی شدن آن این بود که می‌خواستم روایت و موضوع را در هماهنگی کامل با تکنیک متفاوتی که پیش گرفته بودم قرار دهم.

محبوبه کلایی متولد شهر قم، انیماتور، فیلمساز، طراح گرافیک و کارگردان فیلم‌های انیمیشن کوتاه و تجربی و فارغ‌التحصیل دانشگاه هنر تهران است. او سال ۲۰۱۹ نیز در جشنواره انیمیشن زاگرب حضور داشته است.

شایان ذکر است کلایی در سال ۱۳۷۹ به عضویت مرکز شماره ۲ کانون استان قم درآمد و از همان سال‌های ابتدایی با حضور فعال در کارگاه‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری رتبه‌های مختلفی را در زمینه های نقاشی و کتابخوانی و هم‌چنین جشنواره های ادبی استانی و کشوری از آن خود کرده و در ادامه به صورت دوره ای مربی کارگاه‌های تابستانه را نیز به عهده داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =