برگزاری هفتمین نشست مجازی انجمن هنرهای نمایشی کانون کهگیلویه و بویراحمد

نشست مجازی انجمن هنرهای نمایشی ( ایده ) کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد با موضوع " نقد و بررسی تولیدات انجمن " برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمد ، این نشست با مشارکت ۵۰ نفر از اعضا و رابطین انجمن در مراکز با حضور فرزاد زیدی‌ نژاد نویسنده ،کارگردان ،عروسک ساز و  کارشناس هنری استان لرستان  برگزار شد.

 مدرس نشست با  ابراز خوشحالی از اینکه انجمن در تولید کمی و کیفی نمایش خوب کار کرده است بحث آموزشی جلسه را آغاز نمود.

زیدی نژاد  با اشاره به مجازی بودن نمایش‌ها و تمرینات در زمان  کرونا ،گفت: شریط فعلی سبب شده است که  اعضا روی پای خود بایستند و با خلق نمایش در کنار خانواده و دوستان  با نظارت غیر مستقیم مربی ،نمایش را با اعتماد به خود تولید و بر خود متکی باشند .

نمایشنامه و محتوای نمایش و پیام، طراحی و ساخت عروسک ،عروسک گردانی ،صداپیشگی ،دکور ، نورپردازی ،موسیقی و جلوه‌های صوتی و تصویری و تدوین در نمایش مورد بررسی قرار گرفت .

 در ادامه مباحث مدرس نشست به مزیت تصویربرداری و ارائه قاب و کادر مورد نظردر فیلم‌نماش ها به تماشاگر اشاره کرد و اینکه تماشاگر بر خلاف اجرای زنده در اینگونه تولیدات بر قاب و کادر نمایش تمرکزبهتر و بیشتری دارد.

زیدی نژاد از دیگر مزیت‌های فیلم‌نمایش را  تدوین ،فرصت اصلاح ، اضافه کردن جلوه‌های صوتی و تصویری برای ارائه بهترنمایش ،ضبط صدا ،صداگذاری و کیفیت آن ،تهیه تیتراژ نمایش و.. عنوان  کرد .

ایشان پس از بررسی فیلم نمایشی که بصورت پلی بک و از قصه‌های رادیویی استفاده شده بود به شرایط استفاده ،معایب و مزایای استفاده از چنین امکانی صحبت کرد.

مدرس انجمن در پایان افزود: گروه پذیربودن فعالیت نمایشی سبب قوت بیشتر به سایر فعالیت‌های کانون شده است .

دراین نشست آموزشی از میان مجموعه آثار تولیدی انجمن تعداد ۸ فیلم نمایش  با تکنیک‌های مختلف میله‌ای  ،کاغذی،انگشتی،سایه ای  و ...مورد نقد و بررسی قرار گرفت .

گفتنی است: در این نشست علاوه بر کارشناسان ،مربیان و رابطان هنرهای نمایشی استان و اعضای انجمن ،رضا گشتاسب ازنمایشنامه‌نویسان موفق کشوری و بین المللی و تعدادی از رابطین استان‌ها  نیز به عنوان مهمان نشست حضور داشتند.

لازم به ذکر است با گذشت  یک سال از افتتاح انجمن هنرهای نمایشی استان در استان بیش از ۳۰ نمایش تولید و در مسابقات مختلف حائز رتبه‌های موفق شده‌‎اند.

در پایان جلسه اعضای انجمن  با تهیه و ارائه پوستر ،موفقیت کارشناس آفرینشهای هنری را در دو جشنواره ملی تئاتر کاغذی پردیس تئاتر تهران و جشنواره ملی نمایشخانه ۱۴۰۰ تبریک گفتند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =