کد خبر: 305768
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
بازدید 199
نقد و بررسی آثار اعضا در دهمین جلسه انجمن شاعران نوجوان کانون استان گلستان

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، دهمین نشست مجازی انجمن شاعران نوجوان استان ۲۶ خرداد ۱۴۰۰، با حضور کبری بابایی، شاعر و کارشناس ادبی کانون تهران برگزار شد.

در ابتدای جلسه آثاری از فاطمه کاسب و مهرنگار مومن از اعضای انجمن ماه قلم گرگان، شیدا سادات حسینی از انجمن صبا گنبدکاووس، ابوالفضل پاک‌نیا از انجمن تنفس صبح کلاله و سوگند خبلی از انجمن فانوس بندرگز مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

کبری بابایی همزمان با نقد آثار نکاتی را برای  خلق اثری بهتر برای اعضای حاضر یادآور شد.

وی با بیان اینکه برای خلق اثری که در ذهن مخاطب ماندگار شود، لازم است که شاعر علاوه بر خلق تصاویر شاعرانه، به ارتباط مستحکم بین تصاویر، کلمات و سطرها نیز فکر کند تا اثری با شاختار عمودی قوی و به‌هم پیوسته داشته باشد.

او همچنین پرهیز از عجله در تصویر سازی، گسترش تصاویر و عبور نکردن به سرعت در خلق اثر را به اعضای حاضر توصیه کرد.

بابایی با بیان اینکه نام اثر ویترین آن است، اظهار داشت: در هنگام خلق اثر نیاز است تا نام آن با وسواس،دقت و نگاهی هنرمندانه انتخاب شود.

کارشناس ادبی کانون استان تهران در انتها ضمن تبریک به اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون استان گفت: تمامی آثار سروده شده، حتی آنهایی که با موضوع جنگ توسط اعضا سروده شده بودند، حس امیدوار کننده، آرامش‌بخش و شیرینی داشت که نشان از توانمندی آنها دارد.

دهمین نشست مجازی انجمن شاعران نوجوان کانون پرورش فکری گلستان،۲۶ خرداد ۱۴۰۰، با حضور کبری بابایی و اعضای انجمن برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =