انعقاد تفاهم نامه همکاری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوشهر و آموزش و پرورش استثنایی

مدیرکل کانون بوشهر و رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر به منظور هم‌افزایی ظرفیت‌های موجود تفاهم‌نامه‌ای که در ۷ ماده و به مدت ۲ سال هجری شمسی امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، مدیرکل کانون بوشهر و رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر به منظور هم‌افزایی ظرفیت‌های موجود جهت تحقق اهداف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر و آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر و نظر به اهمیت تقویت ارتباط‌های بین دستگاهی در جهت گسترش کمی و کیفی خدمات، تفاهم‌نامه‌ای منعقد کردند.

سمیه رسولی مدیرکل کانون بوشهر گفت : همکاری‌های مشترک آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر در قالب اجرای برنامه های مشترک برای کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه مدنظر استوی افزود:  این تفاهم‌نامه اهداف والایی دارد و برنامه های بسیاری را به دنبال خواهد داشت که از مهم ترین آنها میتوان به توسعه و تعمیق فرهنگ مشارکت پذیری مدارس و مراکز کانون در جامعه و نقش آفرینی کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه در امور اجتماعی، تحقق مهارت محوری در فعالیت-های مختلف آموزشی به نفع کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه نام برد.

 وی با اشاره به شعار « آینده ساختنی است» ادامه افزود : با امضای این تفاهم‌نامه زمینه حضور دانش آموزان با نیازهای ویژه در نمایشگاه ها، کتابخانه ها و فضاهای فیزیکی و دوره های آموزشی در زمان پساکرونا و همچنین اجرای برنامه های مختلف فرهنگی ، هنری ، ادبی و علمی – پژوهشی مجازی فراهم خواهد شد که می‌تواند ما را در تحقق این شعار کمک کند.

نصراله نوروزی رئیس آموزش و پرورش استثنایی، ضمن تقدیر از کانون پرورش کودکان و نوجوانان استان و بیان همکاری های مفید فی مابین کانون و آموزش و پرورش استثنایی گفت: آموزش و پرورش استثنایی با برگزاری برخی آموزش های ویژه برای مربیان کانون پرورش مثل آموزش زبان اشاره ،به آنها در جهت ارتباط بهتر و موثر تر  با این کودکان و اجرای کیفی تر فعالیت ها کمک خواهد کرد.

گفتنی است در این تفاهم‌نامه که در ۷ ماده و به مدت ۲ سال هجری شمسی تنظیم گردیده که هرکدام از طرفین باتوجه به تعهدات خود موظف به اجرای مفاد آن می باشندکه همگی به نفع کودکان دارای نیازهای ویژه و خاص استان بوشهر خواهد بود .

شایان ذکر است کانون پرورش فکری استان بوشهر و آموزش پرورش استثنایی استان قبلا همکاری خود را در قالب اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی شروع کرده و تجربه خوبی داشته اند که مورد استقبال خانواده کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه واقع شده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =