برگزیدگان مهرواره طنز «یک وعده لبخند» معرفی شدند

صاحبان آثار برگزیده مهرواره طنز «یک وعده لبخند» در سه بخش داستان، شعر و اینفوگرافی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل معرفی شدند.

به‌گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این مهرواره با موضوع‌های مختلف کنترل وزن و چاقی کودکان و نوجوانان گروه‌های سنی نونگاه(۱۲+) و نوجوان(۱۵+) در زمان شیوع ویروس کرونا برگزار شد.
بر اساس این خبر، در بخش «شعر» این مهرواره، هیات داوران متشکل از حسین تولایی شاعر و عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، مهدی مردانی شاعر و کارشناس ادبی کانون استان قزوین و شهریار نعمتی‌هوشیار شاعر و مدرس دانشگاه از میان ۱۱۰ اثر رسیده به دبیرخانه در گروه سنی «نونگاه» ۷ اثر و در گروه سنی «نوجوان» ۱۰ اثر را به عنوان برگزیده معرفی کردند.
بر همین اساس ملاک‌های انتخاب آثار در بخش شعر؛ نگاه تازه به موضوع، خلاقیت در پرداخت، توجه به شگردهای طنز و ارتباط اثر با موضوع‌های اعلام‌شده در فراخوان بود.
هم‌چنین در بخش «داستان»، هیات داوران متشکل از «محمد سیمزاری» نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر؛ «عباس قدیرمحسنی» نویسنده و طنزپرداز ایرانی که بیشتر آثار او در حوزه کودک و نوجوان است و فرزانه رحمانی نویسنده، مدرس و کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون، از میان ۳۸۳ اثر رسیده به دبیرخانه مهرواره «یک وعده لبخند»، در گروه‌ سنی نونگاه، ۲۵ اثر و در گروه سنی نوجوان، ۲۳ اثر به عنوان برگزیده معرفی شد.
«توجه به عناصر و ساختار داستان، هم‌چنین به‌کارگیری صحیح شگردهای طنز و ارتباط اثر با موضوع‌های اعلام‌شده در فراخوان، از جمله ملاک‌های داوری در بخش «داستان» بود.
در عین حال بر اساس فراخوان مهرواره، حداکثر ۵۰۰ کلمه برای «داستان  کوتاه» اعلام‌شده بود ولی با توجه به کیفیت خوب آثار و بنا به تصمیم هیات داوران، آثاری که تا ۷۰۰ کلمه بودند نیز در انتخاب پایانی مورد توجه و ارزیابی قرار گرفت.
داوران بخش اینفوگرافی نیز متشکل از داریوش علومی معاون فرهنگی کانون استان اردبیل، حسین یوسفی نویسنده، بازیگر، مدرس قصه‌گویی و بهمن کیانی فعال و دانش‌آموخته‌ی هنرهای تجسمی پس از بررسی ۳۵ اثر رسیده به دبیرخانه پنج اثر را در گروه سنی نوجوان(۱۵+)، به عنوان برگزیده نهایی اعلام کردند.
هیات داوران در بخش اینفوگرافی، خلاقیت تصویری، بیان موضوع در قالب طنز، کیفیت اجرا و توجه به هماهنگی اثر با موضوع‌های مهرواره را ملاک انتخاب قرار دادند.
علاقه‌مندان برای آگاهی از نتایج این مهرواره و اسامی برگزدیگان بخش‌های مختلف می‌توانند به پایگاه خبری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی:kanoonnews.ir  مراجعه کنند.

فهرست اسامی برگزیدگان بخش شعر مهرواره «یک وعده لبخند»

فهرست اسامی برگزیدگان بخش داستان مهرواره «یک وعده لبخند»

فهرست اسامی برگزیدگان بخش اینفوگرافی مهرواره «یک وعده لبخند»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =