کسب ۵ عنوان برگزیده مهرواره طنز «یک وعده لبخند» توسط نوجوانان آذربایجان‌غربی

۵ عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی حائز عنوان برگزیده در ۳ بخش شعر، داستان و اینفوگرافی مهرواره طنز «یک وعده لبخند» شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، فراخوان این مهرواره در بخش‌های شعر کلاسیک و آزاد، داستان کوتاه و اینفوگرافی با موضوع‌ کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان در ایام شیوع ویروس کرونا ویژه گروه‌های سنی نونگاه(۱۲+) و نوجوان(۱۵+) در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۹ از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل منتشر شد.

بر همین اساس در بخش «شعر» از میان ۱۱۰ اثر رسیده به دبیرخانه ۷ اثر در گروه سنی نونگاه و ۱۰ اثر در گروه سنی نوجوان، در بخش «داستان» از میان ۳۸۳ اثر رسیده ۲۵ اثر در گروه سنی نونگاه و ۲۳ اثر در گروه سنی نوجوان و در بخش اینفوگرافی از بین ۳۵ اثر رسیده ۵ اثر در گروه سنی نوجوان به عنوان برگزیدگان مهرواره طنز «یک وعده لبخند» معرفی شدند.

بر اساس این خبر و با اعلام نتایج داوری، دلنیا سیدی و فاطمه فرجی اعضای مرکز تکاب در گروه‌سنی (۱۵+) سال و آیسا سیف‌لو عضو مرکز خوی در گروه‌سنی(۱۲+) سال عنوان برگزیده بخش شعر را کسب کردند.

در بخش داستان، محمد شکاری عضو مرکز خوی در گروه‌سنی (۱۵+) سال حائز عنوان برگزیده شد.

سینا مرادی عضو مرکز تکاب نیز عنوان برگزیده بخش اینفوگرافی را به خود اختصاص داد.

توجه به عناصر و ساختار داستان و به‌کارگیری صحیح شگردهای طنز و ارتباط اثر با موضوع‌های اعلام‌شده در فراخوان ازجمله ملاک‌های داوری در بخش «داستان» بود.

در فراخوان مهرواره، حداکثر ۵۰۰ کلمه برای «داستان  کوتاه» اعلام‌شده بود ولی با توجه به کیفیت خوب آثار و بنا به تصمیم هیات داوران، آثاری که تا ۷۰۰ کلمه بودند نیز در انتخاب پایانی موردتوجه و ارزیابی قرار گرفتند.

هیات داوران در بخش اینفوگرافی؛ خلاقیت تصویری، بیان موضوع در قالب طنز، کیفیت اجرا و توجه به هماهنگی اثر با موضوع‌های مهرواره را ملاک انتخاب قرار دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =