عضو کانون استان قزوین برگزیده مهرواره طنز سراسری«یک وعده لبخند»شناخته شد

عضو نونگاه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین در بخش داستان نخستین مهرواره طنز سراسری «یک وعده لبخند» برگزیده شناخته شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، «مائده صالحی» عضو نونگاه کانون استان قزوین در بخش داستان نخستین مهرواره سراسری«یک وعده لبخند» برگزیده شناخته شد.

«مائده صالحی» عضو مرکز فرهنگی و هنری شماره یک کانون آبیک است که با مربی‌گری«لیلا یکه فلاح» و با ارائه اثر داستانی«یک روز عجیب تابستونی» در گروه سنی نونگاه این مهرواره برگزیده شناخته شد.

گفتنی است این مهرواره طنز با میزبانی کانون استان اردبیل در سه بخش داستان، شعر و اینفوگرافی با موضوع‌های مختلف کنترل وزن و چاقی کودکان و نوجوانان گروه‌های سنی نونگاه(۱۲+) و نوجوان(۱۵+) در زمان شیوع ویروس کرونا برگزار شد.

در بخش «داستان»، هیات داوران متشکل از «محمد سیمزاری» نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر؛ «عباس قدیرمحسنی» نویسنده و طنزپرداز ایرانی که بیشتر آثار او در حوزه کودک و نوجوان است و فرزانه رحمانی نویسنده، مدرس و کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون، از میان ۳۸۳ اثر رسیده به دبیرخانه مهرواره «یک وعده لبخند»، در گروه‌ سنی نونگاه، ۲۵ اثر و در گروه سنی نوجوان، ۲۳ اثر به عنوان برگزیده معرفی شد.

«توجه به عناصر و ساختار داستان، هم‌چنین به‌کارگیری صحیح شگردهای طنز و ارتباط اثر با موضوع‌های اعلام‌شده در فراخوان، از جمله ملاک‌های داوری در بخش «داستان» بود.

در عین حال بر اساس فراخوان مهرواره، حداکثر ۵۰۰ کلمه برای «داستان  کوتاه» اعلام‌شده بود ولی با توجه به کیفیت خوب آثار و بنا به تصمیم هیات داوران، آثاری که تا ۷۰۰ کلمه بودند نیز در انتخاب پایانی مورد توجه و ارزیابی قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =