کد خبر: 305819
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
بازدید 101
عکاس باید کارگردان عکس خود باشد

علی خوش جام، مدرس عکاسی و مسوول انجمن عکاسان نوجوان کانون استان تهران درچهاردهمین  نشست مجازی انجمن عکاسی کانون کرج  بر لزوم کارگردانی صحیح عکس تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون البرز، خوش جام، طراح، گرافیست، عکاس و مسوول انجمن عکاسی کانون  پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران شامگاه روز یک‌شنبه 30 خرداد 1400 میهمان گروه مجازی انجمن عکاسان نوجوان کانون البرز بود و با موضوع عکاسی سایه‌نما( سیلوئت) مطالبی را برای علاقه مندان به این هنر بیان کرد.

 بیان ریشه‌ی لغت فرانسوی سیلوئت، تاریخچه این نوع عکاسی، استفاده از تکنیک سایه‌نما در دیگر شاخه‌های هنری ماننند فیلم‌سازی، تئاترو ..، لزوم توجه به سوژه، منبع نور و زمان مناسب عکاسی، اهمیت شکل و فرم در این سبک خاص، چگونگی عکاسی با این شیوه در فضاهای باز و بسته،معرفی هنرمندان این سبک و نمایش تصاویر مختلف و مقایسه‌ی آن‌ها با یکدیگر، از نکاتتی بود که این هنرمند در مورد آن‌ها سخن گفت.

خوش‌جام در ادامه به هنر عکاسی و بیان قوی ، موثر و ماندگار صحنه‌های مختلف با استفاده از این فن سخن گفته و با ذکر این جمله که «عکاس باید کارگردان عکس خود باشد»، عنوان کرد که هر عکاس باید مانند کارگردان سوژه، بازیگر و صحنه‌ی خود را به خوبی شناسایی کرده و بهترین عکس ممکن را با خلاقیت خود ثبت کند.

وی افزود برای این کار صبر و حوصله و زمان کافی باید صرف شود تا بهترین سوژه، در بهترین حالت و زمان و مکان انتخاب شود.

مسوول انجمن عکاسی کانون استان تهران ضمن تشکر از حضور علاقه مندانه‌ی اعضا در این نشست  از عکاسان نوجوان البرز خواست به سوژه‌های به ظاهر کم اهمیت و کوچک هم توجه کرده و ببینند چگونه می‌توانند با هنر و خلاقیت و امکانات و محیط در دسترس به عکس خوبی دست پیدا کنند.

معرفی علی خوش جام و آثار وی و نمایش فیلم کوتاهی از نمایشگاه مجازی اعضای انجمن عکاسی توسط اعظم پاینده مسوول انجمن عکاسان کانون البرز،  ازدیگر برنامه‌های این نشست مجازی بود که با حضور اعضای انجمن و  جمعی از کارشناسان، مسوولان، مربیان، اصحاب رسانه و دیگر علاقه‌مندان به این هنر برگزار شد .

لازم به توضیح است که پوستر این نشست نیز توسط یاسین فلاح عسگری از اعضای انجمن طراحی شده  بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =