نشست «بازآموزی دوره‌ آموزشی جایگاه کتاب در پرورش ذهنی مخاطب»

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان نشست مجازی «بازآموزی دوره‌ آموزشی جایگاه کتاب در پرورش ذهنی مخاطب» را برخط برگزارکرد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان؛ این نشست مجازی به همت اعضای نهاد اقدام‌پژوهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان و با هدف افزایش تعامل و هم‌گرایی، تبیین نقش کتاب‌خوانی در بحران کمبود مطالعه و استفاده بهینه از دوره‌های کاربردی بارگذاری‌شده در سامانه ایده برگزارشد.

طی این نشست مجازی که با حضور ۸۰ نفر از مربیان مسئول و مربیان فرهنگی، هنری و ادبی کانون استان گیلان صورت‌گرفت، ارزیابی تاریخی گذر از ادبیات شفاهی به ادبیات مکتوب کتاب، نقش‌رسانه‌های دیداری و شنیداری درمواجهه کودک با کتاب و تشریح جایگاه کتاب‌خانه‌ها و مراکز پرورشی در افزایش سرانه مطالعه در دستورکارقرارداشت.

ارایه‌ی راه‌کارهای مناسب برای عبور از بحران کاهش مطالعه کتاب، اهمیت کتاب‌خوانی جمعی و نقش آن در ارتقای مهارت‌های خواندن و هم‌چنین، تبیین ارتباط فن‌بیان و مهارت‌های کلامی با کتاب‌خوانی، از دیگر محورهای موضوعی این نشست مجازی به‌شمارمی‌رفت.

برهمین اساس نیز ۸ نفر از مربیان کانون پرورش فکری استان به اشترک‌گذاری تجربه‌های سازنده خود در زمینه بسط و گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی در میان کودکان ونوجوان پرداختند و از ضرورت بهره‌گیری از شیوه‌های خلاقانه و آمیخته با تشویق‌های هدف‌مند برای شرکت‌کنندگان صحبت‌کردند.

تاکید بر اهمیت همراه‌سازی هرچه بیش‌تر اعضا در طراحی و اجرای فعالیت‌های کتاب‌محور و افزایش اعتمادبه‌نفس مخاطبان در زمینه‌ی به‌گزینی و مطالعه‌ی کتاب، ازدیگر برنامه‌های این نشست برخط آموزشی بود که روز یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ برگزارشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =