برگزاری مهرواره بین المللی اربعین در نشر  فرهنگ عاشورایی بسیار تاثیر گذار  است

امام جمعه استان اصفهان برگزاری مهرواره بین المللی اربعین را یکی ازفعالیت های مهم مذهبی کانون پرورش فکری استان برشمرد و گفت: برگزاری این مهرواره در راستای توسعه روزافزون فرهنگ عاشورایی در بین کودکان و نوجوانان جهان بسیار تاثیر گذار است و تصویری ماندگار از این واقعه در اذهان عموم مردم جهان حک خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، مدیر کل کانون به همراه کارشناسان مسئول فرهنگی، هنری و ادبی با آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان اصفهان روز دوشنبه  دیدار و گفتگو کردند.

 قلمکاریان یکی از راهکارهای مهم تربیت فرزندان را ارتباط دادن آنان با قرآن و اهل بیت دانست و گفت: انس با قرآن و محبت این بزرگان کیمیایی است که مس وجود انسان را طلا می کند و اگر در وجود فرزندان ریشه بگیرد جسم و جان پاک آنان را از آلودگی ها پاک می کند. 

وی افزود: اجرای طرح فدک (فکر دینی و فلسفی برای کودکان) و حسینیه مجازی کانون در راستای تربیت دینی و معرفی وقایع ایام و شخصیت های مذهبی، فلسفی، اجتماعی و سیاسی مندرج در تقویم با مشارکت  مربیان و اعضای مراکز ‌با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی در کانون استان اصفهان انجام می شود. 

 قلمکاریان از تمدید مهلت شرکت در مسابقه بین المللی نقاشی اربعین تا ١٠ شهریور ١۴۰٠ خبرداد و گفت: هدف از برگزاری این مسابقه نشر و ترویج مفاهیم والای تربیتی، عهد با شهدا، تحکیم و نمایش پیوندهای عمیق از عاشورا تا ظهور منجی و ایجاد بستر مناسب برای بروز و شکوفایی استعدادهای هنری قشر آینده ساز جهان است.

وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در راستای اهمیت و توسعه روز افزون فرهنگ عاشورایی در بین کودکان ونوجوانان در رشته نقاشیٰٰ علاقه مندان رابه چالش اربعینی دعوت می کند تا باقلم های رنگی نقش عاشقی،‌ارادت و دلدادگی را برصفحه ی تاریخ رقم بزنند.


مدیر کل کانون  اصفهان با بیان اینکه " مجموعه آثار رسیده در قالب کتاب "مسیر سبز اربعین " چاپ می‌شود" گفت: کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۸ سال می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ٠٩٠١٩۶۶٩٢٠٢ تماس حاصل کنند و آثار خود را تا تاریخ ١۰ شهریور با موضوعات اربعین حسینی به آدرس اینترنتی isfahan.kpf.ir بخش مهرواره‌ها و mahrvare arbaeen@jmail.com ارسال کنند.
 

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد امام جمعه استان اصفهان ضمن استقبال از برگزاری مهرواره بین المللی اربعین، این رویداد فرهنگی هنری را یکی ازفعالیت های  مهم مذهبی کانون پرورش فکری استان برشمرد و گفت: برگزاری این مهرواره در راستای توسعه روزافزون فرهنگ عاشورایی در بین کودکان و نوجوانان جهان بسیار تاثیر گذار  است و تصویری ماندگار از این واقعه در اذهان عموم مردم جهان حک خواهد شد.
 

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد امام جمعه استان اصفهان یکی از راهکارهای افزایش کیفیت و فرهنگ سازی صحیح بین کودکان و نوجوانان را تکرار موارد آموزشی عنوان کرد و گفت: برای نهادینه شدن مفاهیم والای دینی و تربیتی در بین کودکان و نوجوانان تکرار و تمرین مستمر از سوی متولیان فرهنگی به خصوص مربیان کانون پرورش فکری بسیار مهم و ضروری است. 

وی افزود: آموزش دادن مسائل دینی و تربیتی باید به صورت مرحله به مرحله انجام شود در اینصورت مطالب برای کودکان و نوجوانان قابل فهم است. آنان ابتدا باید با نماز آشنا شوند و در مراحل بعدی روزه و احکام را فرا گیرند. این یک اصل مهم تربیتی است. 

امام جمعه استان اصفهان حضور بانوان در کانون پرورش فکری را به عنوان یک برکت در سیستم آموزشی کشور دانست و گفت: به گفته پیامبر اکرم(ص) هر کس با کودک سروکار دارد، با او کودکانه رفتار کند و بانوان با روحیات متناسب خود در تربیت کودکان و نوجوانان نقش مهمی را ایفا می کنند. 

نماینده ولی فقیه در استان در زمینه تامین ساختمان اداره کل و تبدیل وضعیت قرارداد کارمندان کانون استان اصفهان گفت: امیدواریم با تغییر اعضای شورای شهر زمینه را برای تامین یک ساختمان مناسب برای اداره کل کانون فراهم کرده و تبدیل وضعیت نیروهای پاروه وقت مراکز فرهنگی استان اصفهان در اولویت کاری مسئولان امر قرار گیرد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =