ششمین نشست باشگاه منتقدان نوجوان استان تهران

واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان تهران، همزمان با روز ادبیات کودک و نوجوان ششمین نشست باشگاه نقد ادبی نوجوان با عنوان نقد و بررسی کتاب «یک جعبه پیتزا برای ذوزنقة کباب‌شده» نوشته جمشید خانیان و مشارکت منتقدان نوجوان، مربیان و کارشناسان ادبی برگزار می کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران؛ ششمین نشست باشگاه نقد ادبی نوجوان با موضوع  نقد و بررسی کتاب «یک جعبه پیتزا برای ذوزنقة کباب‌شده» نوشته جمشید خانیان با حضور عباس قدیرمحسنی نویسنده و منتقد ادبی برگزار خواهد شد. پیش از برگزاری نشست، این اثر برای اعضا معرفی شده و در اختیار منتقدان نوجوان قرار گرفته‌ است، همچنین به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان از اعضای باشگاه خواسته شده تا به پیشنهادها و خواسته‌ها، دستاوردها و تعهدات خود را نسبت به ادبیات کودک و نوجوانان بررسی کنند تا در فرصت هم‌اندیشی و گفت‌وگو از منظر نوجوان امروز به ارائه دیدگاه‌ خود درباره ادبیات نوجوان بپردازند.

باشگاه منتقدان نوجوان  در سال 1397 با هدف ترویج  کتاب و کتابخوانی، پرورش نسلی کتابخوان و آگاه، آشنایی با شیوه‌ها و ژانرهای ادبی ، پرورش تفکر انتقادی،  تشکیل و در پی پاسخگویی به  این ضرورت است که پایگاهی ویژه برای نقد ادبی در سطح  نوجوانان فراهم آورد. بنابراین در طی سه سال فعالیت مستمر توانسته ‌است اعضای توانمند و علاقه‌مند را شناسایی کند و از طریق برگزاری نشست و انتشار پنج دفتر نقد ادبی دانش‌های بنیادی در این حوزه  را آموزش دهد.

باشگاه نقد ادبی  در سلسله نشست‌های اول تا چهارم به مفاهیم نقد ادبی و مکتب واقع‌گرایی در ادبیات پرداخته است و از حضور و همراهی منتقدان و شاعران و نویسندگان از جمله کامیار عابدی، معصومه انصاریان، جواد جزینی، محمدرضا یوسفی، انسیه موسویان، افسون امینی و مهرنوش قربانعلی برخوردار بوده ‌است. نشست پنجم با رویکرد بررسی و نقد کتاب «هیچ‌کس جرأتش را ندارد» نوشتة حمیدرضا شاه آبادی برگزار شد.

ششمین باشگاه نقد ادبی روز ۱۹ تیر ۱۴۰۰، به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان، به صورت وبینار مجازی در فضای kpf.ir  برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =