کد خبر: 306174
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷
بازدید 179
تجلیل معاون وزیر آموزش و پرورش از کانون فارس

معاون وزیر آموزش و پرورش در آیین اختتامیه همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در شیراز گفت: دستاوردهای سومین همایش ملی «هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش‌دبستانی» باید منجر به تشکیل هسته فکری قدرتمند در راستای تحکیم و توسعه هویت دانش‌آموزان شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سومین همایش ملی کودکان ایران اسلامی به خوبی برگزارشد، گفت: دستاوردهای این همایش باید منجر به تشکیل هسته فکری قدرتمند در راستای تحکیم و توسعه هویت دانش‌آموزان شود.

رضوان حکیم‌زاده گفت: هویت محصول یادگیری است و این یادگیری می‌تواند به صورت هدفمند و ضمنی صورت گیرد و ما با شناخت از مؤلفه و شاخصه‌های اصلی هویت، می‌توانیم در آموزش آن به کودکان هدفمند و منسجم عمل کنیم.

او در ادامه گفت: هویت‌یابی و هویت‌سازی، زمانی به درستی انجام می‌پذیرد و منجر به تشکیل یک هویت یکپارچه می‌شود که در ساخت این هویت، تمامی عناصر مهم و ارزشمند ملی و مذهبی دخیل باشند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: ما به دنبال این هستیم که بدانیم از چه راه‌هایی می‌توان در عین حفظ موجودیت و هویت اصلی خویش، از سایر مقوله‌های بین‌المللی و جهانی برای توسعه هویت خویش بهره بگیریم.

او گفت: در رابطه با آموزش کودکان مهم است که از طریق فعالیت‌های برانگیزاننده و جذاب مانند بازی، دست‌ورزی، فعالیت‌های داستانی و نمایشی و هنر، به آموزش کودکان اقدام کنیم.

حکیم زاده در مراسم پایانی این همایش، از حمایت‌ها و تعامل سازنده‌ی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در برگزاری همایش و سایر همکاری‌ها و فعالیت‌ها تجلیل کرد.

آینده فرا می‌رسد و باید برای ساختن آن برنامه‌ریزی کرد

سعیدرضا کامرانی، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در همایش ملی«هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش‌دبستانی» گفت: کانون پرورش فکری با انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی، میزبان کودکان و نوجوانان علاقه‌مند است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، سعیدرضا کامرانی که در سومین همایش ملی «هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش‌دبستانی» در شیراز سخن می‌گفت، افزود:  محورهایی از سومین همایش هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش‌دبستانی به‌طور ویژه به فعالیت‌های تخصصی کانون مرتبط است از جمله: فیلم‌کوتاه و پویانمایی، بازی‌های کودکانه، قصه‌گویی، قصه‌خوانی و قصه‌نویسی که از مأموریت‌ها و فعالیت‌های ویژه کانون به‌شمار می‌آید.

کامرانی با اشاره به این موضوع که مخاطبان کانون دانش‌آموزان هستند هر چند همه آن‌ها عضو کانون پرورش فکری نیستند و تنها کسانی که علاقه‌مند به فعالیت‌های تخصصی فرهنگی، هنری و ادبی باشند با حضور در مراکز کانون از ۶۲ فعالیت ویژه، بهره‌مند می‌شوند گفت:کانون پرورش فکری، محل سرگرمی و نگهداری کودکان و نوجوانان نیست، بلکه این نهاد فرهنگی، فضای امن  مراجعه کودکان و نوجوانانی است که علاقه‎مند رشته‌های فرهنگی، هنری و ادبی است که در کانون به آن پرداخته می‌شود.

مدیر کل کانون فارس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بیانات ‌مقام معظم رهبری درباره کانون که «این کانون با نسلی سر و کار دارد که هر چه را فرا بگیرد در او ماندگار می‌شود» گفت: اگر برای فرهنگ، سرمایه‌گذاری نکنیم باید چندین برابر، هزینه‌های بی‌فرهنگی آن را بپردازیم.

به گفته‌ی کامرانی، کانون تلاش می‌کند تا به جای خوردن حسرت دیروز  و تلف کردن امروز و هراس از فردا، از گذشته، تجربه اندوخته و با بهره‌برداری از امکانات و زمان حال، با پیش‌بینی و مدیریت دقیق، برای آینده برنامه‌ریزی کند چون آینده چیزی نیست که بخواهیم با آن مواجه شویم؛ فردا می‌رسد و باید برای ساختن آن، برنامه داشته باشیم.

او افزود: در استان فارس تعامل خوبی بین کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش وجود دارد و این دو نهاد با هم‌افزایی، می‌توانند فعالیت‌های مشترک مفیدی را برای آینده‌سازان ایران اسلامی انجام دهند، چون مهم‌ترین سرمایه‌های کشور را در اختیار دارند.

سومین همایش ملی «هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش‌دبستانی»، در راستای پرورش مبانی هویت ایران اسلامی در کودکان به‌ ویژه کودکان دوره پیش‌دبستانی و با هدف ترویج فرهنگ و هویت ایران اسلامی و پیوند هرچه بیشتر کودکان با انقلاب اسلامی و هویت ملی، در فارس برگزار شد و مربیان و کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، داوری بیش از ۱۰۰۰ اثر در قالب فیلم‌کوتاه و پویانمایی، بازی‌های کودکانه، قصه‌گویی، قصه‌خوانی و قصه‌نویسی را بر عهده داشتند.

نسرین کشاورز، زهره شایگان، مریم حسن‌لی، ملیحه پورنوری، معصومه لطفی‌زاده، شیرین بصیرنیا، هادی فردوسی، سمیه آورند، فرشید جعفری، سارا صالحی و الهام خسروی، داوران این همایش در بخش‌های گفته شده بودند.

سومین همایش ملی «هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش‌دبستانی» در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۶ و ۱۷ تیر ۱۴۰۰ در شیراز برگزارشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =