«شجاعت نوشتن،تمرین و تکرار»  مهمترین راه‌های نویسندگی است

همزمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، کانون پرورش فکری گلستان، نشست مجازی با عنوان «صبحی با نویسنده» باحضور کلر ژوبرت برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، ویژه‌برنامه ادبی «صبحی با نویسنده» به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان از سوی واحد آفرینش‌های ادبی استان و با حضور معاون فرهنگی‌اجرایی کانون، کارشناسان، اعضای مراکز فرهنگی هنری و کلر ژوبرت، نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان برگزار شد.

در ابتدای جلسه الهه مقصودلو معاون فرهنگی اجرایی کانون گلستان ضمن گرامیداشت روز ادبیات کودک و نوجوان و یاد و خاطره مهدی آذریزدی به اعضا و مهمان برنامه خوش آمد گفت و از سمیه ریوفی کارشناس ادبی کانون به جهت پیگیری برگزاری این برنامه قدردانی کرد.

مقصودلو با بیان اینکه برگزاری این برنامه در این روز فرصت مغتنمی است تا بچه‌ها را بیشتر با فرهنگ کتاب و کتابخوانی آشنا کنیم، گفت: اگر ارتباط کودکان و نوجوانان با کتاب هرچقدر بیشتر شود، باعث دانایی و فرهیختگی آنان به‌عنوان نسل آینده‌ساز خواهد شد و کانون هم با اجرای برنامه های کتاب محور همواره سعی در تحقق این هدف دارد.

در ادامه کلر ژوبرت با توصیه به کسانی که علاقه به نویسندگی دارند، گفت: خیلی از کسانی که به نویسندگی تمایل دارند به‌دلیل ترس از نوشتن این فرصت را از خود دور می‌کنند، در حالیکه تمرین، تکرار و دوری از ترس در نوشتن، یکی از مهمترین راه‌های نویسندگی است.

نویسنده کتاب‌های کودکان و نوجوانان با بیان اینکه نوشتن برای بچه‌ها باعث شد بتوانم سه علاقه را در راستای هم قرار بدهم، اظهار کرد: عشق به بچه‌ها و علاقه به نوشتن و علاقه به نقاشی که تبدیل شد به تصویرگری از جمله علایق من برای نوشتن بود.

ژوبرت در قسمت دیگری از صحبت‌های خود در خصوص اینکه چگونه نویسنده شد، گفت: نوشتن را از حدود بیست، بیست و پنج سال پیش آغاز کردم، ولی آن زمان به فکر چاپ نبودم و تنها بعد از مدتی تمرین و خواندن کتاب‌های نظری درباره‌ی اصول داستان نویسی بود که احساس کردم شاید به جایی رسیده باشم که بتوانم کارم را ارائه بدهم.

در این ویژه برنامه همچنین نماهنگی ویژه‌ی روز ادبیات کودک و نوجوان برای حاضرین پخش شد و اعضای حاضر به صورت تصویری به نقد و بررسی دو کتاب داستان "مسابقه‌ی کوفته پزی و راز پاپاپا " از آثار این نویسنده پرداختند که کلر ژوبرت سوالات اعضا را پاسخ داد.

 مهدی آذریزدی نویسنده کشورمان در تاریخ ۱۸ تیر ۱۳۸۸ درگذشت و از او کتاب‌هایی با عنوان «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب»، «قصه‌های تازه از کتاب‌های کهن»، «گربه‌ ناقلا»، «گربه‌ تنبل»، «مثنوی» (برای بچه‌ها)، «مجموعه‌ قصه‌های ساده» و تصحیح «مثنوی» مولوی (برای بزرگسالان) به‌جا مانده است. زنده‌یاد آذریزدی که او را پرتیراژترین نویسنده‌ تاریخ ادبیات کودک و نوجوان ایران می‌دانند، در مجموع، بیش از ۲۰ عنوان کتاب برای بچه‌ها نوشته است.

چند سالی است که از سوی  شورای عالی انقلاب فرهنگی، بنابر پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی، ۱۸ تیر به عنوان روز رسمی ادبیات کودک و نوجوان در کشور اعلام شده  است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =