کد خبر: 306223
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
گرامیداشت هفته ملی ادبیات کودک و نوجوان

ویژه برنامه‌های بزرگداشت هفته ملی ادبیات کودک و نوجوان در کانون خراسان‌رضوی همزمان با سالگرد درگذشت مهدی آذریزدی در کشور برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی، سمیه سلامی‌راد، کارشناس ادبی استان با اعلام این خبر گفت: ویژه برنامه‌های بزرگداشت هفته ملی ادبیات کودک و نوجوان همزمان با سالگرد درگذشت مهدی آذریزدی در کشور برگزار می‌شود.

مرکز آفرینش‌های ادبی استان خراسان‌رضوی نیز با معرفی برگزیدگان مهرواره ادبی «کرونا را شوت کن» به استقبال این روز رفت و برنامه‌های ویژه‌ای نیز برای این هفته در نظر دارد.

برگزاری برنامه مجازی «همه بچه‌های خوب» صبح روز یکشنبه 20 تیر با خوانش آثار اعضا و همراهی مهمان نویسنده و شاعر و فعال ادبیات کودک، خانم‌ها منیره هاشمی برگزار می‌شود. گفتگو درباره اهمیت ادبیات و نوشتن، اهدای هدیه به برگزیدگان مسابقات ادبی، نقد آثار اعضا از دیگر برنامه‌های این نشست خواهد بود.

کارشناس ادبی استان ادامه داد: همچنین انجمن شعر نوجوان مهتاب تربت حیدریه نیز به همین مناسبت عصر پنجشنبه 17 تیر ماه در فضای مجازی برگزار شد. اعضای بزرگسال این انجمن آخرین سروده‌های خود را به اشتراک گذاشتند و عاطفه رنگ آمیز طوسی شاعر و مهمان این انجمن درباره اشعار اعضا بحث و نقد خود را بیان کرد و در نقد شعر کودک یکی از اعضای نوجوان انجمن، درباره اهمیت این روز و شعر و ادبیات کودک و درباره اهمیت انسجام محتوا در شعر صحبت کرد. 

همچنین انجمن شعر نوجوان آفتاب نیز با رویکرد گرامیداشت این روز، پنجشنبه 24 تیرماه برگزار خواهد شد.

سمیه سلامی‌راد در پایان عنوان کرد: به اشتراک گذاری زندگی‌نامه و کلیپ معرفی این نویسنده گرانقدر در فضاهای مرتبط ادبی از دیگر فعالیت‌های مرکز آفرینش‌های ادبی در گرامیداشت این هفته بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =