عضو کانون پرورش فکری زنجان در جشنواره ملی شعر و داستان برگزیده شد

معصومه دین محمدی عضو ارشد انجمن داستان نویسان سپیدار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان در جشنواره ملی شعر و داستان همدان مقام دوم را کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان، معصومه دین‌محمدی یکی از اعضای ارشد انجمن داستان نویسان سپیدار کانون پرورش فکری استان، در جشنواره ملی «دوست من کتاب» به مقام دوم در رشته داستان دست یافت.

جشنواره ملی دوست من کتاب در هفته کتاب سال گذشته و به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان و محفل ادبی هگمتانه برگزار و  ۲ هزار و ۹۱۱ اثر از سوی شرکت کنندگان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که ۷۹۳ اثر مربوط به ۳۹۳ شرکت کننده به عنوان آثار برتر از سوی داوران انتخاب و به مرحله نهایی جشنواره راه یافت.

جشنواره ملی دوست من کتاب در سه گروه سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان با موضوع کتاب و کتابخوانی(نقش مطالعه در زندگی فردی و تعیین سرنوشت جامعه) و کتابخانه چشمه همیشه جوشان دانش (تاثیر کتابخانه های عمومی در رشد فرهنگ کتابخوانی) برگزار شد.

این جشنواره مولود خلاقیت، پویایی، دغدغه و رسالت جوانانی است که خود را مدیون فرهنگ ایران زمین و پایتخت تاریخ و تمدن کشور می‌دانند، تاریخی که فرهنگ چهره بارز آن و ادبیات کودک و نوجوان نقطه قوت آن است.

در نهایت ۲۴ اثر برتر از این تعداد به عنوان آثار برگزیده جشنواره در رده‌های سنی مختلف توسط هیأت داوران انتخاب و معرفی شدند.

عضو ارشد انجمن داستان نویسان سپیدار  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان (برگزیده بخش نویسندگان بزرگسال داستان نوجوان) گفت: داستان بنده با عنوان «نوجوان» که در ارتباط با مشکلات دوره نوجوانی نوشته شده بود؛ حائز مقام دوم در این جشنواره شد.

معصومه دین‌محمدی با اشاره به اینکه جشنواره در سطح بالایی برگزار شد چرا که نویسندگان از سراسر کشور حضور داشتند، بیان کرد: خوشبختانه اثر بنده نیز مورد توجه داوران قرار گرفته و مقام دوم را کسب کرد.

وی ضمن مثبت ارزیابی کردن برگزاری چنین جشنواره‌هایی گفت: جشنواره‌های تخصصی این چنینی در ارتقای سطح کیفی آثار بسیار تاثیر گذار است، چرا که نویسندگان فرصت به رقابت گذاشتن آثار خود را پیدا می‌کند.

دین محمدی درباره اثر تالیفی در دست نگارش خود نیز گفت: در حال حاضر نگارش مجموعه خاطرات خان ابوالفضلی یکی از خانواده‌های شهید زنجانی را انجام می‌دهم.

معصومه دین‌محمدی 20 ساله که از سال 1392 کار نویسندگی را آغاز کرده از اعضای فعال کانون پرورش فکری استان زنجان است و پیش از این هم در جشنواره‌های یوسف و سوره نیز حائز مقام برتر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =