جشن مجازی عید غدیرخم در کانون‌پرورش فکری آذربایجان‌غربی برگزار شد

ویژه برنامه‌ی بزرگداشت عید غدیر خم از طریق وبینار در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، مدیرکل کانون استان در این مراسم مجازی که با حضور کارکنان ستاد، مربیان و تعدادی از اعضای مراکز کانون استان برگزار شد، ضمن تأکید بر اهمیت شناخت فلسفه‌ی غدیر و شناساندن آن به کودکان و نوجوانان گفت: غدیر، عید تکمیل دین و حق‌الیقین است و خداوند در قرآن کریم، این روز را «الْیوْمَ أَکمَلْتُ لَکمْ دینَکمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیکمْ نِعْمَتی وَ رَضیتُ لَکمُ الْإِسْلامَ دیناً» معرفی کرده است.

جواد زاهدی افزود: عید غدیر خم یک روز خاص و بزرگ است، پیامبر اسلام «ص» در این روز، عید نورالمبین را رقم زد و در مسیر برگشت از حجه‌الوداع، عمود خطبه‌ی جریان‌ساز غدیر را با بالا بردن دست حضرت امیرالمومنین علیه السلام و نجوای عاشقانه‌ی «مَن کُنتُ مَولاه فَهذا عَلیٌّ مَولاه» بر افراشت.

وی ضمن تبریک عید غدیر خم خاطرنشان کرد: به تائید تاریخ، غدیر روز جانشینی، حرکت، شناخت، عید هویت، دوستی و مودت، عهد و پیمان و روز چشمه‌ی جوشان امامت و ولایت است.

در ادامه‌ی این جشن مجازی، مربیان فرهنگی کانون استان به قصه‌گویی و معرفی کتاب و اعضای کودک و نوجوان کانون استان به خوانش اثر ادبی در خصوص عید غدیر خم و مناقب و فضائل حضرت امام علی علیه السلام پرداختند.

دیدار مجازی با تنی چند از کارکنان سادات کانون استان، پایان‌بخش این ویژه برنامه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =