کد خبر: 306615
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶
۲عروسک بلندقامت جدید از سوی کانون استان یزد رونمایی شد

طی آیینی ویژه از عروسک‌های بلندقامت جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد رونمایی شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در آیینی روز چهارشنبه ۶ مرداد از دو عروسک بلندقامت جدید  کانون یزد رونمایی شد تا جمع عروسک‌های بزرگ و بلندقامت کانون این استان به ۸ عروسک برسد؛ عروسک‌هایی که از سوی محسن اکرمی مربی فرهنگی و خوش‌ذوق و هنرمند استان ساخته شده است.
عروسک‌های جدید با پوشش بختیاری و در قالب نوازنده‌ی سرنا و دهل هستند که برگرفته از شخصیت استاد مهدی‌پور و استاد حیدری از اساتید خطه‌ی چهارمحال و بختیاری است که موسیقی لحظه‌ی تحویل سال، ساخته‌ی این دو هنرمند است. عروسک‌های بلندقامت در ابعادی بزرگ و با ارتفاع ۴ تا ۵ متر ساخته و در جشن‌ها و مناسبت‌های آئینی و کاروان‌های شادی استفاده می‌شوند و بسیار برای بچه‌ها و حتی بزرگ‌ترها جذاب هستند.
محسن اکرمی ازجمله هنرمندان سازنده‌ی این عروسک‌ها در کشور است که با این تکنیک آشنایی کامل دارد. او در کارنامه‌ی هنری خود ساخت ۸ عروسک بلندقامت را به ثبت رسانده که شامل دو عروسک محلی بوشهری به نام‌های لیان و لیانا، دو عروسک پدبزرگ و مادربزرگ یزدی و دو عروسک خانم و آقا به سفارش سازمان فرهنگی‌اجتماعی‌ورزشی یزد و دو عروسک بختیاری است. ساخت این عروسک‌ها با مواد بسیار سبک با انعطاف‌پذیری بالا، برگرفته از شخصیت‌های واقعی انجام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =