معرفی برگزیدگان بیستمین مهرواره هنرهای نمایشی کانون تهران

برگزیدگان بیستمین مهرواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران با موضوع «من، خانه و نمایش» معرفی شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، اولین مهرواره مجازی هنرهای نمایشی با بررسی ۲۸۰ اثر نمایشی ارسالی از مراکز فرهنگی‌هنری کانون و سازمان بهزیستی کشوری به کار خود پایان داد.
بر همین اساس از مجموع ۲۸۰ اثر رسیده به دبیرخانه این رویداد هنری ۱۸۱ نمایش از ۷۵ مرکز بهزیستی در ۱۷ استان و مشارکت ۸۱۸ مربی، کودک، نوجوان دارای نیاز ویژه و عادی دریافت شده است.
در این مهرواره از مجموع آثار دریافتی ۴۲ اثر وارد مرحله پایانی ارزیابی و ۱۰ اثر به لحاظ تکنیک و خلاقیت به عنوان برگزیده و ۱۰ اثر نیز به عنوان شایسته تقدیر اعلام شد.
بر اساس این خبر، «پری افسانه‌ها» از مرکز ۲۵، «ماتیستا» و «دارا» هر دو از مرکز ۳۰، «گروفالو» از مرکز شهر قدس، «زیر پونز» نمایشنامه‌خوانی از مرکز ۴۰، همگی از کانون پرورش فکری استان تهران، «گلین» از مرکز ارمغان بهزیستی فارس، «پسر شلخته» از مرکز هه‌تاو بهزیستی کردستان، «کرونا» از مرکز طلوع زندگی دامغان بهزیستی سمنان، «استاندارد» از مرکز شهید صدوقی بهزیستی اصفهان و «فریب بره» از مرکز ساعی بهزیستی اردبیل، به عنوان آثار برتر بیستمین مهرواره هنرهای نمایشی کانون استان تهران معرفی شدند.
همچنین، «دوستی» از مرکز ۲۷، «مهمان‌های ناخوانده» از مرکز ۳۳ و «مرغ دریایی کوچک» از مرکز ۱۴ هر سه از کانون استان تهران و «دوستی خرس» مهمان استان تهران، «دوست یا دشمن» از مرکز افلاک آران و بیدگل بهزیست ی اصفهان، «کبوترها» از سلمان دلیجان بهزیستی مرکزی، «مبارک و کرونا» از مرکز آرامش بهزیستی فارس، «کودکان اوتیسم» از مرکز کوشان بهزیستی زنجان، «کفش تازه» از  مرکز نیلوفر سراوان بهزیستی سیستان و بلوچستان، «سهراب وگرد آفرید» از بردبر مهمان چهارمحال و بختیاری و «شاید برای شما هم اتفاق بیافتد» مهمان استان فارس، به عنوان آثار شایسته تقدیر این دوره از مهرواره هنره ای نمایشی کانون استان تهران شناخته شدند.
انسیه موسویان مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون در مراسم پایانی این رویداد مجازی با اشاره به تلفیق هنر و ادبیات در مهرواره هنرهای نمایشی بر استفاده هر چه بیشتر از امکانات و ظرفیت‌های مجازی کانون در برگزاری مهرواره‌ها تاکید و برای مربیان و برگزار کنندگان این رویداد آرزوی موفقیت کرد.

به گفته مدیرکل کانون استان تهران، این جشنواره قدمت ۱۹ ساله دارد و کانون تهران از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۹۶ با عنوان جشنواره نمایش عروسکی و از سال ۱۳۹۷ تاکنون با عنوان جشنواره هنرهای نمایشی در این زمینه فعالیت کرده است.
فاطمه تنهایی با تاکید بر ضرورت تمرین کار گروهی و افزایش مهارت کلامی برای کودکان و نوجوانان افزود: «خانه‌ی شاد، خانواده‌ی شاد، به رنگ حماسه» و موضوع آزاد، محورهای منتخب ارسال اثر به دبیرخانه این مهرواره بود.
آیین اهدای جوایز به برگزیدگان بیستمین مهرواره هنرهای نمایشی و اولین مهرواره مجازی روز ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ به صورت مجازی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =