کد خبر: 306801
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵
بازدید 173
برگزیدگان مرحله استانی جشنواره قصه گویی در بوشهر معرفی شدند

مرحله استانی بیست‌ و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوشهر، برگزیدگان خود را شناخت.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌بوشهر، با پایان رسیدن مهلت ارسال و پس از بررسی و پایش آثار رسیده از قصه‌گویان استان در گروه‌های «پسران و دختران»، «زنان و مردان» و «پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها» در بخش‌های ملی و آیینی- سنتی، برگزیدگان مرحله‌ی استانی بیست و سومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی و راه‌یافتگان به مرحله‌ی منطقه‌ای، برگزیدگان استانی و راه یافتگان مرحله منطقه ای خود را شناخت.

براین اساس هیئت داوران در بخش ملی گروه مادر بزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها :  نفر اول بانو درویشی با قصه دختر عمو و پسر عمو، نفر دوم خدیجه انصاری با قصه خدا کریم است معرفی شدند.

در بخش زنان و مردان :  نفر اول فاطمه ارشادی با قصه آسیاب بچرخ، نفر دوم لیلا منصوری نژاد با قصه اوس محمد پینه دوز و حاکم، نفر سوم نازنین آقا جری با قصه گل خنده و گل اخم به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

در بخش دختران و پسران : نفر اول روشنا شریف نژاد با قصه کچل تنبل و دیو پخمه، نفر دوم علی سینا جوکاری با قصه هدیه خوبان ، نفر سوم زهرا حیاتی با قصه نخود،  شایسته تقدیر زهرا صادقی از دیلم و فاطمه بادپا باقصه درخت بخشنده و گردش کوتاه معرفی شدند.

بخش آیینی- سنتی بیست‌وسومین جشنواره استانی قصه‌گویی نیز در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها نفر اول فرح راوردشیری با قصه ناراحمد وسرزمین کانه زر، نفر دوم نصرالله درویشی با قصه پادشاه و مهتر، نفر سوم خاتون نیک بخش با قصه دختر خارکن  و گروه زنان و مردان نفر اول سیده نگار بهرسی با قصه غم نامه سهراب، نفر دوم مریم فتاح زاده از دیلم با قصه سلیم جواهری، نفر سوم زهرا بلورزاده با قصه کره اورباد شایسته تقدیر معرفی شدند.

گروه دختران و پسران نفر اول مشکات عباسیان با قصه بحرالطویل و خوان سوم رستم، نفر دوم آرش ملکی وند با قصه نبرد رستم و اسفندیار نفر سوم  فریده صالحی با قصه رزم سهراب و گردافرید و همچنین شایسته تقدیر ساجده جعفری باقصه خاله میزی اعلا شدند.

در پایان بیانیه ی هیات داوران مرحله استانی بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی که متشکل از داود ریحانی، ژاله بحرینی مطلق،  مهشید جهازی توسط داود ریحانی نماینده گروه داوری قرائت شد در بخشی از بیانیه آمده است؛

امسال در بیست و سومین جشنواره قصه گویی استان بوشهر دیدیم و شنیدیم که تمام دل و دانایی تان را سرمایه کرده اید تا سرمنزل نیکو و عاقبت به خیری را نمایان سازید و در سایه این اراده های نیکو و عملکردهای نیکوست که حرکت خداپسندانه و خیر خواهانه اتفاق می افتاد ودر این راه خیر و برکت است و درستی صداقت

. ما میخواهیم از دل همین قصه ها ، ناگفته ها را بگوییم و گفته ها را تکرار کنیم زیرا ناگفته ها،شکفتن دریچه های شعور و شور است و تکرار گفته ها ،تکثیر تعداد طراوت باران است بر تن تشنه زمین و زمان همه می‌دانیم قصه و قصه گویی تاریخچه ای دارد به درازای زندگی بشر در کره خاکی،قصه ها روایتی تخیلی دارند با پیرنگ ساده و قصه عرصه مهارت‌هایی است که امروزه کودکان و نوجوانان مارا برای زندگی میسازد و نکاتی در خصوص کیفیت بخشی به اجراها بیان نمودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =