بیست سومین جشنواره بین المللی قصه گویی برگزیدگان خود را معرفی کرد

آیین اختتامیه مرحله استانی بیست سومین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون زنجان در سالن آمفی تئاتر این اداره کل برگزار شد و برگزیدگان معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان، آیین اختتامیه مرحله استانی بیست سومین جشنواره بین المللی قصه گویی با حضور قصه گویان و همکاران کانون استان به صورت محدود در سالن آمفی تئاتر اداره کل برگزار شد. 

علیرضا نوری مدیرکل کانون پرورش فکری استان در گزارشی ابراز داشت: ۴۰۰ عنوان قصه به دبیرخانه بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه گویی مرحله استانی ارسال شده بود که از این تعداد، ۱۳ قصه به عنوان برگزیده انتخاب گردید.

نوری با بیان اهمیت قصه و قصه‌گویی به عنوان برند سازمان عنوان کرد: یکی از مهمترین نکاتی که همه علاقمندان به قصه‌گویی باید رعایت بکنند مدیریت زمان و ممارست و تمرین قصه‌گویی و اجرای خلاقانه و در خور یک جشنواره ملی و بین‌المللی است.

مدیرکل کانون استان ضمن تشکر از کلیه شرکت کنندگان، ابراز خشنودی از رشد کمی و کیفی قصه‌ها و قصه‌گویان نمود و ابراز کرد: هیات داوران بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی استان زنجان با حضور دکتر حسین آریان، آزاده میربهاء و فاطمه نظری بودند که قصه گویان برگزیده در بخش های مادربزرگ ها و پدربزرگ ها، زنان و مردان، دختران و پسران در دو بخش ملی و آیینی سنتی را به شرح زیر اعلام کردند:

بخش ملی :

بخش مادر بزرگ ها و پدربزرگ ها

نفر سوم :  حسین حیدری مرکز طارم/   با قصه ی مرد امانتدار

شایسته تقدیر : حیدرعلی یوزباشی  مرکز گرماب/ با قصه ی  عشق مولا 

بخش زنان و مردان

نفر اول : سهیلا بهرامی مرکز سلطانیه / با قصه ی گل اومد بهار اومد

نفر دوم : هادی رفیعی بخش آزاد / سجاس با قصه ی مترسک

نفرسوم : رویا روحانی مرکز طارم / با قصه ی ریشه در خاک

شایسته تقدیر : فاطمه الهیاری مرکز ابهر / با قصه ی یکی بسه

بخش دختران و پسران

نفر اول : کوثر عباسی زنجان مرکز علوم و نجوم / با قصه ی کلوچه های خدا

نفر دوم  : پریا محمدی مرکز طارم / با قصه ی حلزون من گمشده

نفر سوم : هانیه عباسی زنجان مرکز مجتمع / با قصه ی سوال موموکی

شایسته تقدیر:  مهشاد محمودی زنجان مرکز علوم و نجوم /با قصه ی هدیه خوبان

بخش آیینی زنان و مردان

نفر اول : التفات داوود بیگی از مرکز خرمدره بخش آزاد / با قصه ی زائر

 بخش آیینی دختران و پسران

نفر اول : حمیدرضا محمدلو بخش آزاد / با قصه ی تکبیر سوم

نفر دوم : یوسف رفیعی کتابخانه سیار روستایی سجاس / با قصه نوجوان قهرمان

شیرین دارایی کارشناس مسئول فرهنگی هنری و ادبی استان در ادامه ضمن تشکر ازقصه گویان، مربیان، کارشناسان و همکاران دبیرخانه مرکزی، قصه و قصه‌گویی را قدیمی‌ترین شکل ادبیات دانست و اشاره کرد: که از روزگاران گذشته، تاریخ، سنت‌ها، مذهب و ... بوسیله قصه گویی از نسلی به نسل دیگر منتقل می شد.

وی همچنین ابراز داشت مهمترین نکته این است که  قصه‌های خوب "تفکر" را به دنبال دارند و برای بچه‌ها مسیر راه درست زندگی کردن را می آموزند.

لازم به ذکر است این اختتامیه به صورت مجازی از صفحه اینستاگرام کانون پخش شد و شبکه استانی اشراق نیز این رویداد مهم فرهنگی را پوشش خبری دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =