نشست علمی مجازی آشنایی با «شهاب باران»

انجمن نجوم کانون البرز نشست مجازی «مرواریدهای آسمانی» و آشنایی با «شهاب باران» را  با حضور اعضای فعال انجمن  و به صورت مجازی برگزار کرد.

  به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون البرز، فرزانه ایرانپاک، مسوول واحد و انجمن نجوم  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، در این خصوص گفت: در شب‌های ۲۱ و ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ با توجه به  «اوج بارش شهابی برساوشی»، «روژان امیری» و «محسن رشیدی» از اعضای فعال انجمن که تا کنون سمینارهای مختلفی را برگزار کرده‌اند، مطالبی را  درباره این رویداد به اشتراک گذاشتند.

ایرانپاک افزود: این اعضا که از اعضای گروه تولید محتوای انجمن نجوم کانون البرز هم هستند، از مدت ها قبل در این خصوص  پژوهش و مطالعه کرده و نتایج ان را بیان کردند.

مسوول انجمن نجوم کانون البرز، مطالبی مانند«شهاب چیست؟»،« بارش شهابی چه طور به وجود می‌آید»،« چرا بارش‌های شهابی هر سال اتفاق می‌افتند»،«آشنایی با شهاب سنگ، شهاب واره و آذرگون» را از مهم‌ترین عناوینی دانست که در این نشست به آن‌ها پرداخته شد.

وی هم‌چنین یکی از بخش‌های دیگر برنامه را پخش نماهنگ‌های ساخته شده توسط واحد تولید محتوای انجمن نجوم کانون البرز نیز در این نشست، دانست.

گفتنی است بارش شهابی «بَرساوُشی»، یکی از مهم‌ترین بارش‌های شهابی سالیانه است.

این پدیده از توده ذرات برجای‌مانده از دنباله‌دار «سوئیفت‌ تاتل-۱۰۹» است که با عبور زمین از میان گرد و غبار و مواد سنگی و برخورد آنها با جو، این بارش شهابی زیبا رخ می‌دهد.
لازم به توضیح است که بارش برساوشی هر سال از اواخر تیر آغاز و تا اوایل شهریور ادامه دارد که از غروب ۲۱ مرداد تا بامداد ۲۲ مرداد به اوج خود می رسد.

علاقه‌مندان جهت آگاهی از چگونگی استفاده از فعالیت‌های مجازی واحد نجوم کانون البرز، با شماره ۳۲۸۲۰۹۰۹( واحد نجوم) تماس حاصل کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =