قصه‌گویی از مناطق ویژه جهان در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون

بخش‌هایی از بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به قصه‌هایی از مناطق ویژه جهان اختصاص دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مسوول کمیته بین‌الملل بیست‌وسومین جشنواره قصه‌گویی گفت: برای اولین بار قرار است بخش‌هایی از جشنواره در کمیته بین‌الملل با تمرکز بر روی قصه‌هایی از مناطق ویژه‌ی جهان باشد. به عنوان مثال قرار است بخش ویژه قصه‌های هندوستان و بخش قصه‌های آفریقا، قصه‌های دنیای عرب و قصه‌های اسکاتلند را در این جشنواره داشته باشیم که با مشارکت انجمن‌های قصه‌گویی و قصه‌گوهای مستقل این کشورها در جشنواره برپا خواهد شد.
بهاره جهاندوست افزود: با اشاره به محدودیت‌هایی که شیوع بیماری کرونا برای برگزاری جشنواره ایجاد کرده، گفت: متاسفانه در جشنواره‌ی امسال امکان دعوت حضوری از شرکت کنندگان خارجی برای قصه‌گویی در ایران فراهم نشد. اما با این وجود ما توانسته‌ایم از فرصت‌هایی که وجود دارد استفاده کنیم و با بهره‌گیری از ارتباط مجازی، تعداد و تنوع قصه‌ها و قصه‌گوهای بین‌المللی را افزایش دهیم. بنابراین ما امسال همراهی شرکت کنندگان خارجی بیشتری را از طریق فضای مجازی خواهیم داشت.
وی ادامه داد: هماهنگی و ارتباط موثر و تعامل جهانی با وجود محدودیت‌های تردد جغرافیایی در دوران کرونا، به واسطه همکاری مجازی این ارزش افزوده برای شناخت عمیق‌تر و وسیع‌تر از داستان‌ها و روایت‌های سرزمین‌های دوردست را به ما داده است.
جهاندوست همچنین گفت تاکنون بیش از ۹۰ اثر ایرانی واجد شرایط در بخش بین‌الملل جشنواره بیست‌وسوم قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دریافت شده که در مرحله پایش و ارزیابی قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =