کد خبر: 306913
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
بازدید 1065
دوازدهمین نشست انجمن شاعران نوجوان برگزار شد

تازه‌ترین جلسه‌ی مجازی انجمن شاعران نوجوان کانون گلستان، با حضور اعضای این انجمن و دعوت از محدثه الماسی، شاعر و منتقد ادبی، به‌عنوان مهمان ویژه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، دوازدهمین جلسه‌ی انجمن شاعران کانون گلستان با حضور کارشناسان، مربیان و اعضای نوجوان برگزار شد.

محدثه الماسی در ابتدای جلسه با بیان قدیمی‌ترین تعریف شعر مبنی بر اینکه شعر کلامی‌ست موزون و خیال‌انگیز، از قول شفیعی کدکنی گفت: شعر گره‌خوردگی عاطفه و تخیل است که در زبان آهنگین شکل گرفته است.

کارشناس مکاتبه‌ای کانون خوزستان در ادامه اعضا را به مطالعه‌ی کتاب‌های غیر ادبی تشویق و بیان کرد: شاعر خوب شاعری است که به همه‌ی علوم در حد وسع و توان خودش مسلط باشد و دایره‌ی لغات خود را گسترش دهد.

وی همچنین در تعریف شعر آیینی گفت: بزرگان شعر فارسی از آن به عنوان ابزار و وسیله‌ای برای انتقال اندیشه، پیام و مفاهیم دینی بهره می‌بردند و در واقعا شعر آیینی شعری‌است که درون مایه‌ی دینی داشته باشد و علاوه بر رعایت جانب ادبیات و ساختار در حوزه اندیشه هم به آموزه‌های دینی بپردازد و در واقع شعر آیینی، آیینه‌ای است که فرهنگ، آداب، رسوم و باورهای دینی ملت‌ها را می‌توان در آن به تماشا نشست.

الماسی، مهمان ویژه این برنامه همچنین در نقد چهار اثر از آثار اعضا نکات ارزشمندی را به حاضرین در جلسه بیان کرد.

دوازدهمین جلسه‌ی مجازی انجمن شاعران نوجوان کانون گلستان، با حضور اعضای این انجمن و دعوت از محدثه الماسی، شاعر و منتقد ادبی، به‌عنوان مهمان ویژه، ۲۴ مرداد۱۴۰۰ برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =