کد خبر: 306948
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۲
دومین سوگواره راویان نونهال نینوا برگزار شد

مرکز آفرینش‌های ادبی کانون خراسان رضوی دومین سوگواره راویان نونهال نینوا را برگزار کرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، عزت صدیقی‌لویه کارشناس ادبی‌مکاتبه‌ای استان ضمن اشاره به جایگاه محرم در زندگی کودکان و نوجوانان و تاثیر آن بر آثارشان گفت: مرکز آفرینش‌های ادبی، به مناسبت ایام محرم و با هدف معرفی آثار عاشورایی اعضا و تولیدات کودکان در کارگاه‌های ادبی، دومین سوگواره «راویان نونهال نینوا» را با حضور اعضای ادبی مراکز استان برگزار کرد.

در این نشست که صبح یک‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ و در فضای مجازی برگزار شد، ۲۴ عضو کودک به خوانش اثر پرداختند و برنامه با حضور ۶۰ عضو و مربی همراه بود.

صدیقی افزود: اعضا احساس و علاقه‌شان را به سرور و سالار شهیدان در قالب دلنوشته، شعر، داستان و یا نامه بیان کردند. اعضا در کنار خوانش اثر، به صورت خودجوش با نصب پارچه‌های عزا و یا سربندهای محرم، حرمت و جایگاه این ماه را نیز به نمایش گذاشتند که از زیبایی‌های برنامه بود. همچنین علاوه بر اعضای کارگاه‌های ادبی نوشتن خلاق، رابطین ادبی  نیز در این نشست حضور داشتند و اعضای بردسکن و نیشابور نیز به خوانش اثر پرداختند.

گفتنی است عاطفه رنگ‌آمیز طوسی -مجری برنامه- هم به خوانش متن و اشعاری از شاعران و نویسندگان کودک در رثای سالار شهیدان پرداخت.

صدیقی در پایان اظهار امیدواری کرد این آثار به همراه آثار اولین سوگواره که در سال ۱۳۹۹ برگزار شد، در قالب کتابی چاپ و منتشر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =