مراحل فنی پویانمایی «سمپاش» کانون پایان یافت

ساخت انیمیشن «سمپاش» به کارگردانی فرنوش عابدی با تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درحالی به پایان رسیده که دغدغه‌ی محیط زیستی سازنده‌ی اثر با نگاهی به تغییرات اقلیمی کره‌ی زمین، شاکله‌ی اصلی آن را تشکیل داده است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری، به گفته‌ی عابدی، «سمپاش» از یک تصویر شکل گرفت: در حدود ۷ سال پیش ایده‌ی اولیه‌ی سمپاش با تصویری از یک سرباز عجیب و ترسناک شکل گرفت؛ سربازی با ماسک، مفهوم یا ایده‌ای که در بازی‌های ویدیویی یا فیلم‌های سای‌فای زیاد دیده شده، ولی با رویکردی متفاوت.
او درباره‌ی شکل‌گیری این انیمیشن توضیح داد: معمولا علت پوشش ماسک، وجود یک ویروس یا مهاجم خطرناک ناشناخته توجیه می‌شود ولی چه می‌شود اگر کاملا داستان متفاوت و بالعکس باشد؟ یعنی این‌بار وجود بی‌خطر گیاهان و ماموریت غیرعادی این ارتش ماسک‌پوش با کپسول‌های حاوی گاز سمی در میان باشد؟
کارگردان این اثر درباره‌ی تکنیک ساخت آن نیز گفت: سال‌ها در تلاش بودیم که خاصیت و ویژگی‌های بصری و هنری یک استاپ‌موشن خوب را با تکنیک سه‌بعدی کامپیوتری درآمیزیم؛ کاری سخت و تقریبا غیرممکن... عملا ما امکانات و سهل بودن کار سه‌بعدی را می‌خواستیم، اما با کیفیت بصری و هنری استاپ‌موشن. بالاخره در سال ۹۶ به این نتیجه‌ی مطلوب در کار قبلی‌مان «ملکوت» رسیدیم و البته سعی کردیم در «سمپاش» آن را لول‌آپ کنیم.
براساس این خبر، این انیمیشن در ۹ دقیقه ساخته شده است.
با پایان یافتن مراحل فنی سمپاش، تیزر این اثر نیز به شکل رسمی منتشر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =