کد خبر: 306966
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸
بازدید 243
بزرگداشت دهه اول ماه محرم در کانون البرز به صورت مجازی

مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، فعالیت‌های خود  به مناسبت دهه اول ماه  محرم را به صورت مجازی اجرا کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون البرز، این برنامه‌ها با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با واقعه‌ی تاریخ‌ ساز عاشورا و شخصیت والای سرور و سالار شهیدان و یاران گرانقدر ایشان اجرا شد.

گفتنی است با توجه به شرابط موجود و تصویب تعطیلات ستاد ملی کرونا برای  مقابله با این بیماری، تمامی مراکزفرهنگی، هنری کانون در استان البرز مانند دیگر مراکز کشور، تعطیل بوده و  ویژه برنامه‌های این دهه در قالب تولید محتوا و در فضای مجازی اجرا شد.

«نیوشا سرپنجه»، عضو مرکز  شماره ۱ کانون کرج با راهنمایی «افسانه خشامن» مربی فرهنگی این مرکز ویدیویی را با موضوع معرفی وقایع روز عاشورا تولید کردند، «سمیرا اکبریه»، مربی فرهنگی مرکز فرهنگی شماره ۲ کانون در کرج نیز محتوایی با همین مضمون تولید و وقایع عاشورا را به کودکان و نوجوانان معرفی کرد.

«طهورا فروغی»، دیگر عضو مرکز شماره ۱ کانون کرج نیز با هدایت «فاطمه نظری پور»، مربی پویانمایی و «ماندانا مهرپور ابراکی»، مربی نقاشی این مرکز پویانمایی کوتاه «خیمه‌ی حسینی» را تولید کرده و برای دیگر اعضا به اشتراک گذاشت.

«فاطمه مرادی» و «آیلین ماسوری نیز نوحه‌ی «سلام علی سیدنا المظلوم» را با تصاویر عاشورایی تدوین و با راهنمایی «فاطمه علیپورقاوشق» ، مربی مسوول مرکز شماره ۱ کانون کرج،  در فضای مجازی منتشر کردند.

تولید دو پادکست قصه‌گویی قصه‌های «دو طفلان مسلم» و «ستاره‌ای در گهواره» با صدای «سمیرا اکبریه»، مربی فرهنگی مرکز شماره ۲ کانون کرج از فعالیت‌های مهم این مرکز برای مخاطبان  در این ایام بود .

«امیررضا همتی» و «پرنیان پیشگاهزاده»، اعضای مرکز هشتگرد کانون البرز نیز به ترتیب با تولید  و انتشار نماهنگ شعرخوانی شعر «کودکی که پر کشید» از «یحیی علوی فرد» و پادکست«بهترین عموری دنیا»، با راهنمایی مریم فلاح نژاد و دنیا یارمحمدی مربیان فرهنگی مرکز، این ایام را گرامی داشتند.

«ندا ساعی» مربی فرهنگی مرکز شماره ۳ کانون کرج نیز در یک ویدیوی کوتاه آثار عاشورایی استاد «محمود فرشچیان» و «حسن روح الامین » دیگر نقاش معاصر ایرانی را به کودکان و نوجوانان معرفی کرده و مطالبی  در خصوص سبک و فضای آثار این هنرمندان را برای مخاطبان عنوان کرده و در انتها با شعرخوانی شعر «دل‌ها همه خون شد» فضای عاشورایی را برای آنان ترسیم کرد.

«مسیحا محمدی» عضو نوجوان این مرکز نیز با راهنمایی «زهرا مرادی»، مربی فرهنگی در فیلم کوتاهی در خصوص عاشورا و وظایف پیروان امام حسین(ع) در عصر حاضر با همسالان خود صحبت کرد.

«نگار قاسمیان»،«فاطمه قاسمیان»، «تکتم احمدزادگان »،«امیر زارع » و «محمد حسین صبری» از اعضای نوجوان مرکز مجتمع کانون کرج نیز با راهنمایی«فریبا فروزانفر»، مربی فرهنگی این مرکز، نماهنگ‌هایی از شعرخوانی اشعاری با مضمون عاشورای حسینی را تولید و  در فضای مجازی مرکز منتشر کردند.

ساخت کاردستی «شمع عاشورایی» در فضای کانون مجازی با حضور جمعی از اعضا و راهنمایی«فرزانه بدرپور» و انتشار ویدیوهای قصه‌گویی قصه ی «اسرای کربلا» توسط «هانیه مسلمی» و شعرخوانی« باز باران» توسط «ریحانه آذر دانش»،«زهرا جام بر سنگ»،«نورا بیگلری»،«ترنم کرد» و «نازنین بابایی»  با راهنمایی «طاهره سادات سجادی»، مربی مسوول این مرکز و هم چنین کلیپ پژوهشی  مربوط به آیین «نخل گردانی در عاشورا» توسط «پانیسا خدایاری» با راهنمایی«سپیده داداش زاده» دیگر مربی فرهنگی این مرکز از فعالیت‌های ویژه مرکز مجتمع برای دهه اول ایام سوگواری امام حسین علیه‌السلام و یاران گرانقدرشان بود.

«نگار خزائی» از اعضای گروه کتابخانه‌ی سیار  نیز با راهنمایی«طاهره گرمسیری»، کارشناس فرهنگی نماهنگ شعرخوانی «حضرت ارباب» را تولید و  در گروه سیار «پیک یار مهربان» منتشر کرد.

«اعظم پاینده»، مسوول انجمن عکاسی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز نیز، آثاری از هنرمندان عکاس این انجمن در رده‌های سنی نوجوان و بالاتر را گرد آوری کرده و در قالب نمایشگاه مجازی و به صورت  نماهنگ با ذکر نام این هنرمندان به اشتراک گذاشت.

«عاطفه داداشعلی»، «حسن یرفی»، «سهند زهادی»، «حدیثه مشایخی»، «کیمیا نظام اسلامی»،«فائزه فقیه‌لو» و «تکتم احمدزادگان»،  اعضای انجمن هستند که آثارشان در صفحه‌ی رسمی انجمن در فضای مجازی  به نمایش گذاشته شده است.

انجمن قصه‌گویی کانون البرز نیز در یک ویژه برنامه زنده در صفحه‌ی رسمی این انجمن با دعوت از «طاهره گرمسیری»، کارشناس فرهنگی و «طاهره سادات سجادی»، مربی مسوول فرهنگی مرکز مجتمع، مخاطبان را به شنیدن قصه‌ای از کودکی امام حسین(ع) و شعرخوانی از کتاب« مرا نبوس بابا»، دعوت کرد.  

لازم به توضیح است که پویا نمایی «خیمه‌ی خورشید» اثر«ایرج محمدی رزینی»از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۹۶ و لینک ورود به پخش رایگان نمایش عروسکی «طفل و تیر و تشنگی» نیز در صفحه‌ی رسمی مجازی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و دیگر فضاهای مجازی مراکز کرج و هشتگرد به اشتراک گذاشته شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =