کد خبر: 307015
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸
بازدید 61
هفدهمین سوگواره عاشورایی در کانون فارس برگزار می‌شود

سوگواره عاشورایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، امسال به هفدهمین منزل خود رسیده است. «دریغ» روایت آنانی که همسفر کاروان حسینی نشدند و از سعادت و شهادت و هم‌رکابی با سید جوانان بهشت جا ماندند. حکایت کسانی است که بر ساحل ماندند و به تماشای کشتی‌نشستگانی که به دیدار آشنا رفتند، اکتفا کردند. «دریغ» عنوان این محفل عاشورایی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، هفدهمین سوگواره عاشورایی با عنوان «دریغ» در شیراز برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، جاماندگان از هجرت، سعادت، شهادت و هم‌رکابی و حضور در خیمه‌گاه حسین(ع) و نوجوانان و جوانان حاضر در کربلا موضوعات سوگواره هفدهم کانون فارس را تشکیل می‌دهد.

اعضای نوجوان مراکز ، نونگاه و نوجوان(۱۲تا۱۷ سال)،(درسطح استان)، مربیان مراکز و کارکنان دفتر استان می‌توانند آثار خود را به سوگواره ارسال کنند.

محورهای سوگواره در بخش فرهنگی شامل: معرفی کتاب به صورت مجازی، قصه‌گویی، تحقیق و پژوهش و مداحی است. شعر، داستان، متن ادبی و خاطره‌نویسی نیز محورهای بخش ادبی سوگواره خواهد بود. در بخش هنری نیز علاقه‌مندان می‌توانند در زمینه نقاشی، پوستر و پویانمایی فعالیت و به خلق اثر بپردازند.

آخرین مهلت ارسال آثار ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ و زمان برگزاری سوگواره ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ تعیین شده است.

فراخوان سوگواره

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =