گرامی‌داشت حماسه عاشورا در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین

به مناسبت ماه محرم و ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) ، مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، ویژه برنامه‌های متنوع مناسبتی-مذهبی اجرا می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، در روزهای ماه محرم امسال نیز، مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین با اجرای برنامه‌های متنوع، به گرامی‌داشت حماسه بزرگ عاشورا می‌پردازند.

در مرکز فرهنگی و هنری شماره یک کانون تاکستان، فعالیت‌های معرفی شخصیت امام حسین(ع) و یاران باوفایش، معرفی زندگی نامه ایشان، معرفی وقایع و ایام(روز عاشورا) و نمایش فیلم عاشورایی انجام شد.

مرکز فرهنگی و هنری کانون محمدیه فعالیت‌های متنوعی را برای گرامی‌داشت ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش اجرا کرد.معرفی کودکان و نوجوانان حاضر در واقعه عاشورا، معرفی حماسه عاشورا وشهادت امام حسین (ع)، نمایش کتیبه های خوشنویسی نصب شده در حرم امام حسین(ع) ومعرفی خوشنویسان عاشورایی، معرفی و بحث آزاد درباره آثار نمایشی با موضوع واقعه عاشورا و عزاداری در ایران، قصه گویی در مورد یاران امام حسین، آشنایی با احادیث اسلامی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر و برپایی نمایشگاه مجازی از کتاب‌های موجود در مرکز با موضوع امام حسین و واقعه عاشورا از جمله این فعالیت‌ها بود.

در مرکز فرهنگی و هنری شماره دو کانون تاکستان نیز فعالیت معرفی کتاب «آسمان خون گریه کن»، بلندخوانی و قصه گویی از داستان‌های مرتبط با محرم، شعر خوانی با عنوان «شام عاشورا»، معرفی وقایع و ایام، برگزاری کارگاه نقاشی عاشورایی و کارگاه کاردستی‎‌های نماد سوگواری عاشورا انجام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =