برگزاری مسابقه کتابخوانی «چند قدم تا فرات»

کودکان و نوجوانان هرمزگانی از زاویه ی دید خود محتواهای مفید کتاب های دینی کانون را بازبینی و بازخوانی می‌نمایند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ فراخوان مسابقه کتابخوانی «چند قدم تا فرات» با هدف ترویج مطالعه کتاب‌های دینی و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر منتشر شد.

به گفته پروین پشتکوهی این مسابقه با هدف تعمیق باورها و پرورش حس دینی، ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر از طریق اشاعه فرهنگ مطالعه محتواهای مفید در کتاب‌های کانون و فراهم نمودن بستر مناسب برای خلق و تولید اثر؛ شامل بخش‌های متنوعی همچون برداشت من، تصویرسازی و بیان می‌باشد.

مدیر کل کانون هرمزگان گفت: در فرایند اجرا ابتدا کتاب‌هایی جهت انجام فعالیت‌های کتاب محور به مربیان مراکز جهت اجرا در قالب فعالیت‌های عمومی پیشنهاد می‌گردد. مربیان پس از برنامه‌ریزی و فراهم نمودن بستر مطالعه هدفمند اعضا، می‌کوشند تا کودکان ونوجوانان، این بار از زاویه ی دید خود محتواهای مفید کتاب های کانون را بازبینی و بازخوانی نمایند.

وی افزود: بدین منظور اعضا کتاب‌های خود را از میان کتاب‌های انتشار یافته از کانون انتخاب و برداشت‌های خود را با توجه به فهم صحیح از موضوع امر به معروف و نهی از منکر دربخش‌های مسابقه  ارائه می‌نمایند.  

پشتکوهی گفت: کودکان در انتخاب کتاب‌های کانون آزاد هستند و نکته قابل توجه در این بخش شناسایی پیام‌های همسو با انجام کارهای صحیح و پرهیز از کارهای نادرست، در محتوای کتاب های مطالعه شده است.

پشتکوهی افزود: در این مسیر کودکان ونوجوانان آزادانه می‌توانند هم کتاب و هم شیوه‌ی متناسب با توانمندی خود را انتخاب نمایند و در این روند مربیان می‌توانند نقش مهمی را ایفا کنند.

مدیرکل کانون در ادامه گفت: کتاب‌های انتخاب شده می‌بایست متناسب با گروه سنی شرکت‌کنندگان باشد. در این مسیر کودکان و نوجوانان می‌توانند از ظرفیت و راهنمایی‌های والدین نیز بهره گیرند.  

وی افزود: شرکت کنندگان می‌توانند برداشت خود را از کتاب به صورت فایل صوتی ۳دقیقه‌ای ارسال کنند و یا برداشت خود را به صورت دلنوشته در یک پاراگراف ۱۰ خطی ارسال نمایند.

مدیرکل کانون گفت: علاقمندان به شرکت در بخش تصویرسازی می‌توانند در قطع A4 و با تکنیک آزاد اثر خود را ارسال کنند.

وی گفت: در بخش بیان(روخوانی) علاقمندان می‌بایست با ّبیان شیوای یک پاراگراف از کتاب در این بخش شرکت کنند.

گفتنی است علاقمندان می‌توانند فایل‌های صوتی و تصویری خود را از طریق لینک زیر به کانون پرورش فکری شهر خود ارسال نمایند.  https://hormozgan.kpf.ir/ketabkhani

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =