کد خبر: 307100
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷
داستان دزدی که به دنبال فروش خورشید بود

«عموزنجیرباف و دزد پشت کوه قاف»، داستانی است که طاهره ایبد برای گروه سنی بالای ۴ سال (نوباوه) نوشته و از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، ضرب‌المثل‌ها و متل‌های مردمان ایران‌زمین در قالب مجموعه‌ای ۷ جلدی به قلم طاهره ایبد و با تصاویر گروهی از هنرمندان این عرصه به همت انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روانه‌ی کتاب‌فروشی‌ها شده که در جلد اول آن، داستان دزدی روایت می‌شود که به سراغ عمو زنجیرباف رفته و زنجیری دراز از او می‌خواهد که با آن، خورشید را از چاه بیرون آورده و به فروش برساند.
نویسنده در این کتاب، در ادامه با زبانی آهنگین و ساده، این داستان را برای بچه‌ها روایت می‌کند؛ داستانی که برگرفته از ادبیات فولکلوریک ایرانی به‌خصوص متل‌ها و هیچانه‌ها است.
این کتاب از «مجموعه‌ی متل‌واره‌ها» ست که با تصاویر مارال دهقانی با نظارت هنری پژمان رحیمی‌زاده و مدیریت هنری سمیرا فرجی روانه‌ی بازار کتاب شده است.
«عموزنجیرباف و دزد پشت کوه قاف» در ۲۴ صفحه با قیمت ۲۳هزارتومان در شمارگان ۲۵۰۰ نسخه به چاپ رسیده است.
علاقه‌مندان برای تهیه‌ی این کتاب و مجموعه می‌توانند به سایت عرضه‌ی اینترنتی محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی shop.kpf.ir و یا فروشگاه‌های سراسری این مجموعه مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =