معرفی برگزیدگان استانی «سومین مهرواره سراسری شعر آفرینش» در کانون خوزستان

برگزیدگان استانی «سومین مهرواره سراسری شعر آفرینش» در کانون پرورش فکری خوزستان برای داوری آثارشان در مرحله کشوری، به دبیرخانه مرکزی این مهرواره معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان پس از انتشار فراخوان «سومین مهرواره سراسری شعر آفرینش» با شعار «آینده ساختنی است»، ویژه‌ اعضای انجمن شاعران نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ۱۲۲ اثر از ۴۰ شاعر نوجوان و ارشد انجمن‌های ادبی خوزستان، توسط دبیرخانه‌ی استانی این مهرواره دریافت شد که پس از بررسی و پالایش توسط هیئت‌داوران استانی، متشکل از (محدثه الماسی، کارشناس بخش مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی خوزستان، فاطمه رشیدی و ثریا عبدی، مربیان ادبی کانون خوزستان)، ۸۳ اثر از ۳۵ شاعر به‌عنوان برگزیدگان استانی به دبیرخانه کشوری «سومین مهرواره سراسری شعر آفرینش» معرفی شدند.

هیئت‌داوران پس از بررسی آثار، مخاطبین خود از جمله اعضای مستعد و علاقه‌مند و همچنین مربیان توانمند و تلاشگر را به توجه بیشتر به، لزوم شناخت هر چه بیشتر قالب‌های شعری و ویژگی‌های ریخت، ساختار و شکل هر قالب، نوآوری در بیان مفاهیم و مضامین از طریق مصادیق و تصاویر تازه، توجه به ظرفیت‌های زبان با توجه به نیاز و طبیعت ِزندگی مخاطب امروز، طراوت بخشی به زبان و پرهیز از محدودسازی کلمه در شعر، پرورش دانش و بینش به شکل توأمان و توجه تأکید و احترام ویژه به نگاه و اندیشه‌ی تازه‌ی نوجوان به دنیای پیرامون تشویق کرده است.

بر اساس این گزارش، برگزیدگان استانی پس از داوری آثار در مرحله نهایی، در صورت انتخاب در اختتامیه‌ی این رویداد ادبی که ۲۷ شهریور ۱۴۰۰، هم‌زمان با روز شعر و ادب فارسی برگزار می‌شود، معرفی خواهند شد.

واحد آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری استان خوزستان که ۶ انجمن شعر را در استان با موفقیت اداره می‌کند، پس از اطلاع‌رسانی و جمع‌آوری آثار اعضا در قالب‌های گوناگون شعر، مطابق شیوه‌نامه‌ی سومین مهرواره‌ی سراسری شعر آفرینش، با در نظر گرفتن اندیشه و احساس، صور خیال، زبان و رعایت مؤلفه‌های شعر امروز به داوری آثار دریافت شده از سراسر انجمن‌های شاعران نوجوان کانون استان پرداخت.

گفتنی است: «مهرواره سراسر شعر آفرینش»، هم‌نشینی اعضای برگزیده کانون است، فرصتی برای تبادل تجربه‌های نوجوانی و یادگیری گروهی و مشاهده مشارکتی. اعضای برگزیده نوجوان و ارشد کانون که از دل کارگاه‌های متنوع ادبی و هنری برخاسته‌اند، در این رویداد غیررقابتی گرد هم می‌آیند و بهترین آثار خود را ارائه می‌دهند.

      اسامی برگزیدگان مرحله استانی شعر آفرینش

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =