حضور فعال ۳۱ استان کشور در بخش پادکست جشنواره قصه‌گویی کانون

مسئول کمیته پادکست بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون با اشاره به استقبال خوب گروه‌های سنی مختلف برای شرکت در این بخش، میانگین سنی شرکت‌کننده‌ها را ۵ تا ۸۰ سال از ۳۱ استان کشوراعلام کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا آقایی افزود: پایش اولیه آثار ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره در بخش پادکست، از سوی گروهی پنج نفره انجام شد.
وی خاطرنشان کرد: حدود ۴۰ درصد آثار حذف و نزدیک به ۶۰ درصد از کارها انتخاب و به بخش بعد رسیدند. در مرحله انتخاب که از سوی سه نفر انجام می‌شود، بررسی آثار بر اساس معیارهای تخصصی ساخت پادکست است و داوران بر اساس ویژگی‌ها و چارچوب اصلی یک پادکست، کارها را قضاوت می‌کنند. در ادامه تعدادی از این آثار انتخاب شده و به مرحله داوری می‌رود که هم‌زمان با آیین پایانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برگزیده‌ها اعلام خواهد شد. ضمن اینکه اسامی آثاری که به مرحله انتخاب و در ادامه آثاری که به مرحله داوری رسیده است، از سوی دبیر جشنواره اعلام خواهد شد.
آقایی با اشاره به حضور کارشناسان در هیأت انتخاب اظهار کرد: تلاش شده در مرحله پایش از گروهی استفاده شود که علاوه بر تخصص و توانایی‌ در زمینه قصه‌گویی، در حوزه پادکست، صدا و قصه‌های صوتی توانمند باشند.
مسئول کمیته پادکست بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با بیان اینکه استقبال قابل توجهی از بخش‌های مختلف این بخش صورت گرفته است، ادامه داد: ۳۱ استان کشور در بخش پادکست شرکت‌کننده داشتند و از این میان بیشترین تعداد مربوط به استان خراسان رضوی است. همچنین استقبال نوجوانان و دعوت چشم‌گیر برخی استان‌ها برای ارسال آثار از نکته‌های بارز است. در این بخش محدودیت سنی نداشتیم و میانگین سنی شرکت‌کننده‌ها از ۵ تا ۸۰ سال است.
آقایی در پایان گفت: تلاش ما این است از طریق نشر یک پادکست آثار را معرفی کنیم و از نیمه شهریور کار ما وارد مرحله دوم می‌شود و هیأت انتخاب کار خود را شروع خواهند کرد.
یادآوری می‌شود مرحله پایانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری به دبیری محمد گودرزی‌دهریزی هم‌زمان با شب یلدا ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =